Over koetjes en kalfjes

Aan de wandel

4 reacties

In de omgeving zag ik eerder deze week verschillende eikenbomen, die voorzien zijn van een waarschuwingslint: pas op, eikenprocessierups.eikenprocessierups (1) eikenprocessierups (2) Vandaag zag ik de rupsen aan de wandel. Als je goed kijkt, zie je bij het waarschuwingslint – rechts – een kluwen rupsen, die in een lange rij langs de stam naar beneden schuifelen en zich verzamelen in een kluwen onderaan de stam.eikenprocessierups (3)Bij gevaar schijnt deze rupsensoort de haren als pijlen af te kunnen schieten. Deze haren kunnen allergische reacties veroorzaken.eikenprocessierupsOnze gemeente heeft een bestrijdingsprogamma tegen deze rupsensoort.

4 thoughts on “Aan de wandel

  1. Je ziet die rupsen op de foto denken : “He Sjaan moe’je nou es kijken wat hier staat !”He’je al gelezen ?? Processierupsen , het mot nie gekker worde’!”
    Geen fijne jongens om in je buurt te hebben ,vooral voor kinderen

    Like

  2. Ik heb ze hier in de buurt nog niet gezien, maar ze komen wel elk jaar dichterbij …

    Like

  3. ik heb ze hier nog nooit gezien, maar t schijnen geen fijne beestjes te zijn. jij stond er zo te zien nog best dicht bij. Heb je wel een heel mooi plaatje geschoten, moet ik zeggen, wat een mooi gezicht zo aan de wandel.

    Like

  4. Ik heb ze hier ook al vaak gezien en blijf er zeker uit de buurt want de gevolgen kunnen ernstig zijn.

    Like

Plaats een reactie