Over koetjes en kalfjes

Boerenzwaluwen

2 reacties

De koeien komen kijken wat ik doe. Ze zijn niet nieuwsgierig, maar willen wel graag alles weten.in de stal 29052014Ik sta onder een boerenzwaluwennest. De eerste eieren zijn uit en de ouders vliegen af en aan. Er zijn veel zwaluwen dit jaar en ook veel nesten. De kleintjes zijn nog te klein, ze steken nog niet met hun hongerige snaveltjes boven het nest uit. Het ouderpaar is onrustig, omdat ze in de gaten hebben dat ik sta te kijken. Ik laat het dan ook maar bij deze twee opnames.boerenzwaluw 2014 (1)boerenzwaluw 2014

2 thoughts on “Boerenzwaluwen

  1. was van de week in een manege aan het werk, de boerenzwaluwen leken er wel “tam” zo dicht kwamen ze boven je hoofd zitten .
    Over nieuwsgierigheid gesproken . Ik vind het zulke indrukwekkende vogeltjes , zo klein , en ze doen alles gewoon vliegend .En dan de afstanden die ze in het voor-en najaar afleggen van en naar het Zuiden v.v.

    Like

  2. Mooi dat de boerenzwaluwen het zo goed doen. Vooral je eerste foto van een zwaluw vind ik erg mooi, de glans op zijn verendek komt mooi uit.
    Wij zaten voorgaande jaren rond deze tijd nogal eens op de Merelhof in Ruinen. Daar zitten ook elk jaar diverse koppeltjes, ik vond het elke keer weer een sport om ze al dan niet in volle vlucht te fotograferen. Helaas moet ik ze nu node missen, omdat we ditmaal voor het najaar hebben gekozen.

    Like

Geef een reactie

