Over koetjes en kalfjes


9 reacties

Terug op het nest

Vanmorgen tijdens het werk in de stal hoorde ik… het luid gekwetter van de boerenzwaluwen: ze zijn terug! Ik had nog helemaal niet naar ze uitgekeken, dat doe ik altijd vanaf 15 april (morgen). Ik had geen camera bij de hand voor een bewijs. Twee jaar geleden was het het jaar van de boerenzwaluw (de foto’s ontbreken nog bij deze link). Omdat hier rond de boerderij altijd veel boerenzwaluwen nestelen, vond ik dat eerlijk gezegd een beetje overdreven. Maar vorig jaar keerden dramatisch weinig boerenzwaluwen terug van hun reis uit het zuiden. Ik hoop dat het dit jaar weer beter met ze gaat. Even later liep ik buiten en hoorde ik voor het eerst dit seizoen de tjiftjaf. En meneer de boer is na een vliegreis weer veilig op het nest terug ;-), maar daarover een andere keer. Ha, en dit is allemaal uitstelgedrag om maar niet over weidevogelbescherming/-beheer te bloggen.