Over koetjes en kalfjes

29 maart 2011

5 reacties

Vanmorgen was het alweer zo mooi rond zonsopkomst. Het was mistig en het had gevroren. Het is dan maar een kleine moeite om even de camera op te halen. De wind stond iets anders, er waren meer omgevingsgeluiden van een ontwakende wereld hoorbaar. Boven de zon was een lichte zonnezuil zichtbaar.

29032011 
29032011 (1) 
Later op de dag kwam ik deze wulp tegen. Er zitten verschillende wulpenparen in onze omgeving.

Wulp 
Gisteren hoorde ik de geelgors, vandaag de tjiftjaf en de veldleeuwerik laat regelmatig van zich horen. Het blijft bij horen, ik zie deze vogels vrijwel nooit. Ik ben geen vogelaar, ik herken slechts een paar vogelsoorten aan hun gefluit.

5 thoughts on “29 maart 2011

  1. Wat heb je de bomen in de nevel schitterend gefotografeerd! Prachtige sfeer.
    De zon is ook geweldig met de zonnezuil.
    Het is echt lente nu zoveel vogels weer terug zijn. Mooie vogel de wulp.

    Like

  2. Je hebt weer mooie foto’s gemaakt in de vroege ochtenduren. Dankzij jou en Sandra krijg ik toch nog eens wat de zonsopkomst te zien.
    Wat mocht je lekker dicht bij die wulp komen. Zo mooi heb ik een wulp nog nooit kunnen kieken. Maar ja, ik ben dan ook net als jij geen echte vogelaar.

    Like

  3. Geen vogelaar? Je weet er al drie meer te onderscheiden dan ik.

    Like

  4. Wij hebben dit weekend met oren op steeltjes gezocht naar de fitis, maar nee, nog niet te horen. Geelgorzen zou je wel herkkennen als je ze ziet, de mannetjes hebben momenteel een knalgele kop. Leuk dat je dezelfde soorten vermeld , als wij afgelopen weekend weer hoorden na de winter.

    Like

Geef een reactie

