Over koetjes en kalfjes

Om Oude Rijn en polders hier rondom

13 reacties

In februari dit jaar – in mijn herinnering was het al veel langer geleden: zo onbetrouwbaar is mijn geheugen… – kreeg ik via m’n oude weblog dit bericht binnen:

Goede avond BOERIN,
 
Een bericht uit Leiderdorp.
Hier is een dichter (Jan van der Kooij, 77), die bezig is om een
droom werkelijkheid te laten worden, namelijk: een bundeltje
met HAIKU’s.
HAIKU’s zijn gedichtjes van 3 regels (5, 7 en 5 lettergrepen).
Ik help hem daarbij in het maken en vinden van de juiste foto’s
bij elke HAIKU.
 
Voor de HAIKU:
Bloeiend polderdorp
stil dromend in het maanlicht
van de winternacht.
 
vonden hij en ik jouw bijgaande foto treffend passen.
Graag zouden wij deze foto bij deze HAIKU willen plaatsen,
maar uiteraard pas na jouw toestemming.
Natuurlijk wordt jouw naam bij de foto vermeld.
‘Eeuwige roem’ kunnen wij bieden en t.z.t. toezending van
het bundeltje.
Kun je ons daar toestemming voor geven?
 
Vanzelfsprekend hebben wij jouw log bezocht.
Meteen al heel mooi…. met die koeien in de nevel.
 
Wij zien je reactie graag tegemoet en bij akkoord, wil ons
laten weten welke naam te vermelden bij de foto,
alsmede het adres waarnaar wij de bundel kunnen zenden.”

Omdat ik het iedere keer bijzonder vind dat foto’s van onze koeien andere mensen inspireren en omdat er netjes naar werd gevraagd, stuurde ik digitaal twee foto’s – waaronder de kopfoto van dit weblog – naar Zuid-Holland. En daarna hoorde ik er niets meer van. Ik was het inmiddels allang vergeten, tot ik vorige week de bundel “Om Oude Rijn en polders hier rondom” in de brievenbus vond; naast de heerlijke bonbons de tweede verrassing die dag. Het is een mooi vormgegeven drukwerk en door de vele foto’s ziet het er ook kleurrijk uit. Ook de opgegeven naamsvermelding – naam vond ik niet nodig, wel het webadres van mijn inmiddels ter ziele gegane oude weblog staat keurig vermeld. Ik heb er als tegenprestatie een aardige dichtbundel aan overgehouden, waarvoor mijn hartelijke dank!

13 thoughts on “Om Oude Rijn en polders hier rondom

  1. Wat ontzettend leuk Hendrika! En een prachtige haiku bij jouw schitterende foto van de koeien in de nevel. Leuk dat je foto’s andere mensen weer inspireren. Koeien zijn ook prachtige beesten

    Like

  2. Wat goed. Je wordt zo steeds meer overal opgepikt. Wie weet waar je foto’s in de toekomst nog eens verschijnen. Ze zeggen: “Wie schrijft die blijft”, maar dat kan ook met foto’s. Ze geven een tijdsbeeld en in dit geval een landsbeeld.

    Like

  3. Ja, natuurlijk … daar had ik niet bij stilgestaan donderdag, een verrassing hoeft niet altijd lekker te zijn … Een mooie verrassing is ook nooit weg, en dit is daar een mooi voorbeeld van.
    Leuk dat er een paar van je foto’s in die dichtbundel zijn opgenomen.

    Like

  4. Koeienschilderijen, expositie van foto’s, nu een haiku waarvoor jouw fantastische foto schijnt te zijn gemaakt.Het kan niet op. Waar gaat dat naar toe. Je wordt steeds bekender en beroemder in den lande. Het is je van harte gegund. Want jouw (koeien)foto’s inspireren tot meer!

    Like

  5. Wat geweldig leuk zeg!

    Like

  6. Een mooie opsteker.
    Tijdens het lezen van de gedichtenbundel kun je mooi de heerlijke bonbons oppeuzelen.

    Like

  7. Wat een leuk gedichtenboekje zeg!
    Dit is wel heel anders als de standaard gedichtenbundels.

    Like

  8. Ik sluit me volledig aan bij Cornutus!

    Like

  9. Heel sfeervol deze combinatie. Jullie koeien reizen wat af 😉 🙂

    Like

  10. wat mooi zeg! En wat kunnen er door internet toch leuke verbindingen ontstaan 🙂

    Like

  11. En zo kan elke dag ineens een feestje worden! Hendrika, ik wens je fijne feestdagen en ik volg je ook nog 2012!!

    Like

  12. En daar doe je het toch voor……leuk.

    Like

Plaats een reactie