Over koetjes en kalfjes

Herefords

9 reacties

Steeds meer zie je in natuurgebieden geen Schotse hooglanders, maar Herefords (Engels vleesras) grazen.  Deze kudde loopt in een hoogveengebied van Het Drentse Landschap. De stier kwam nieuwsgierig een kijkje nemen, de rest van de kudde bleef op veilige afstand.

Hoewel deze stier vriendelijk kijkt: vertrouw nooit een stier. Ieder jaar gebeuren er ongelukken met stieren, soms met dodelijke afloop.

De stier lijkt pal voor me te staan: ik stond op veilige afstand achter een hek. In WordPress is het mogelijk een diaserie te vertonen, even uitproberen:

Deze slideshow vereist JavaScript.

9 thoughts on “Herefords

  1. Die komt inderdaad wel heel erg dichtbij!
    Ik hou toch liever veilige afstand. 🙂
    Ooit heeft een koe mij aangevallen in de bergen, dat ik er nu het liefst met een grote boog omheen loop als er geen hek tussen zit, hihi. Nouja zeker die daar boven in de bergen.

    Like

  2. Ik vertrouw nooit een koe dan wel stier
    zelfs niet een kalf ook slechte herinneringen aan
    mijn maag zat toendertijd op een plaats waar hij niet hoorde
    maaaaaaar hij liep niet op de Rieghoogstendijk in Hollveld 🙂

    Ik vind anders Schotse Hooglanders nog steeds mooie beesten

    Like

  3. Wat een prachtig watergolfje heeft die stier. 🙂
    Stieren, daar loop ik wel met een grote boog omheen in tegenstelling tot koeien.

    Like

  4. Gefeliciteerd met deze nieuwe stek. Het ziet er mooi uit. Hier en daar nog wat maagdelijk wit en ik hoorde nog wel dat je aan het behangen was geweest. Volgens mij is het sauzen geworden. 😉
    Ik hoop dat je op deze plek veel plezier beleeft aan het bloggen. Ik ben in ieder geval blij dat je er weer bent.
    De vierde snede gisteren goed binnen gekregen? Groeten ook aan de Boer.

    Like

  5. OT Ik zag dat mijn naam niet klopte en heb het gewijzigd.

    Like

  6. Hé, dat ziet er weer mooi uit hier. Leuk dat we elkaar weer kunnen volgen 😉

    Like

  7. Weet je ook waarom die Hooglandersdat nu vervangen worden door Herefords?

    Like

    • @Irene: nee, ik heb geen idee. Misschien een betere vleesopbrengst of een ander karakter. Ik heb even snel gegoogeld, maar ik kan geen antwoord op je vraag vinden. Persoonlijk vind ik Herefords iets beter ‘passen’ in Nederlandse natuurgebieden, maar dat zal wel geen argument zijn voor natuuroganisaties ;~).

      Like

  8. Voor stieren heb ik een groot respect, daar blijf ik wel bij uit de buurt.

    Like

Plaats een reactie