Over koetjes en kalfjes

Brindle

5 reacties

In de vorige log vermeldde ik dat kenmerkend voor het Normandische koeienras de brindlekleur is. Bij brindle zijn de vlekken niet eenkleurig maar tweekleurig. Bij bovengenoemd ras zitten in de bruinrode vlekken verticale zwarte strepen. Je zou brindle ook kunnen vertalen als tweekleurig gebreid. Ik heb een duidelijk voorbeeld van de brindlekleur op internet gevonden. Het is een koe van het ras Texas Longhorn. De brindlekleur komt ook bij andere diersoorten voor, o.a. bij honden.

Texas_longhorn

5 thoughts on “Brindle

  1. Deze vind ik dus wel weer mooi. 🙂

    Like

  2. Dit ras kan mij niet zo bekoren. Wel de machtige horens.

    Like

  3. Ook dit vachtpatroon vind ik weer leuk. Lijkt een beetje op wat je ziet bij Boxers (hondenras).

    Worden bij jullie koeien de hoorns eigenlijk verwijderd of mogen ze gewoon ‘natural’ blijven? Ben ik wel benieuwd naar. Misschien stof voor een nieuw log 😉

    Like

  4. Dit is wel heel apart, deze kleurstelling. Zou wel leuk lijken bij xc3xa9xc3xa9n van onze dwerggeiten 😉

    Like

  5. Ik krijg hierbij altijd het idee dat het een mengelmoesje is.

    Like

Plaats een reactie