Over koetjes en kalfjes

De Groninger Blaarkop

4 reacties

De_groninger_blaarkop

Gisteravond was op RTV Noord een interessante documentaire te zien over de Groninger Blaarkop. Hierbij van mij hulde aan de Blaarkopfokkers, die zich niet door de holsteinisatie van de wijs lieten brengen en het ras in stand wisten te houden. Kijk voor deze documentaire op de site van RTV Noord, ‘uitzending gemist?’ en klik vervolgens op ‘Het Verhaal van Groningen’, de uitzending van 24-03-2009 en geniet van dit mooie koeienras.

4 thoughts on “De Groninger Blaarkop

  1. Grappig nooit geweten dat dit de Groninger blaarkop is. Weer wat geleerd

    Like

  2. Mooie documentaire over de blaarkop.
    Op de een of andere manier heb ik minder met blaarkoppen dan met de bekendere Holsteiners. Ik zal komende zomer eens opletten of ik ze ergens in een weiland zie staan en er dan eens wat foto’s van maken.

    Like

  3. Toevalligerwijs heb ik die uitzendig gisteravond gezien en ik moest direct aan je denken.Ik zie ze nog wel af en toe. Maar gisteravond begreep ik aan die biologische boer uit Enumatil dat hij Blaarkoppen aan het “infokken” is bij andere soorten. Misschien dat er wel meer van die “ingefokte” exemplaren rondlopen dan echte Blaarkoppen.

    Like

  4. Blaarkoppen vind ik prachtige koeien, net zoals Lakenvelders. Ik vind het altijd een leuk gezicht als er eens andere dan “gewone” koeien in de wei staan.

    Like

Plaats een reactie