Over koetjes en kalfjes

Uit het blogritme

10 reacties

“Hé, ik bemoei me er even mee.”“De deurpost en deur kunnen wel een lik verf gebruiken!”“Wij hebben met onze ruwe tongen de boel alvast geschuurd.”“Handig toch, een stal vol hulpjes?!Als ik eenmaal uit het blogritme ben, vind ik het lastig om de draad weer op te pakken. Afgelopen maanden was ik meer actief op twitter, dat heb ik op een lager pitje gezet. Intussen is op de boerderij van alles gebeurd. Er zijn kalfjes geboren, koeien weggegaan.

We hebben voor de derde keer gras ingekuild. Het is een lasagnekuil: een laagje natuurbeheergras, een laagje nieuw ingezaaid gras met rode klaver en gerst, aangevuld met de derde snede gras.

Een deel van het natuurbeheergras is gehooid.

Verschillende weidevogels zijn weer vertrokken – grutto en wulp. Een paar weken geleden liep een kievit met 2 pulletjes te foerageren in het gemaaide grasland, dat is vrij laat.Haas op de kuilbult.Twee reebruine ogen in het aardappelveld.Dit zijn de afgelopen maanden in het kort – zeer kort 🙂

10 thoughts on “Uit het blogritme

  1. Gelukkig heb ik één koe kunnen redden van de verplichtte slacht. 5 jaar is ze en kan nu zo lang mogelijk leven. Van Brabant naar Friesland gegaan.

    Like

  2. Schitterend mooie foto’s heb je gemaakt !!!!

    Like

  3. Een aantal dingen had ik op twitter wel gezien maar daar ben ik zelf helemaal niet actief.
    De foto van de ree in het aardappelveld vind ik super!

    Like

  4. Blij dat je hier weer bent, ik heb je gemist!

    Like

  5. Ik ben van de grote stappen snel thuis, maar dat is nog niets vergeleken met jouw reuzenstappen. 😉
    Wat heb je veel moois vastgelegd in de afgelopen maanden. Jammer dat je het niet vaker met ons op deze plaats deelt.
    Wel herkenbaar, dat uit het blogritme zijn.
    Er staat ook nog een dame met haar tong “uit haar neus te eten”, maar ook daar heb jij geen last van. 😉

    Like

  6. Ja uit het ritme zijn, vertel mij wat 😉
    Wat een prachtige koeportretten weer. En dat koppie van de ree tussen de bloemetjes is ook super!

    Like

  7. Het is wat met dat her en der ontbrekende blogritme de laatste tijd. Ik herken het maar al te goed, want ik heb er zelf ook al een halfjaartje last van. Gelukkig heb ik veel van je mooie foto’s de afgelopen tijd wel voorbij zien komen op Twitter. Vooral die foto van de ree tussen de aardappelplanten vind ik weer prachtig.

    Like

  8. Dat natuurgras/hooi – hoe doen jullie dat met sint Jacobskruiskruid?

    Like

  9. leuk om weer van jou te horen ik lees jouw stukjes (of ze lang zijn of kort ) nog steeds heel graag

    Like

  10. Uurtje factuurtje denken jouw hulpjes al snel 😀 Of zit de beloning in een aai over de neus

    Like

Geef een reactie

