Over koetjes en kalfjes

Winter in Drenthe (2)

10 reacties

Maandag en dinsdag was het mistig.winter-jan-2017-1Gisteren scheen de zon en zag alles er heel anders uit. Dezelfde wilg, bijna hetzelfde standpunt, nu met takken zwaar van de rijp:jan-2017-sneeuwAchter in de sloot een stel smienten – ik herken ze aan hun gefluit en vliegbeeld. Smienten zijn schuwe vogels. Het is me nog nooit gelukt om ze te fotograferen. Op de achtergrond ligt de Joodse begraafplaats..jan-2017-sneeuw-3De windsingel geeft beschutting aan deze boerderij.jan-2017-sneeuw-4meneer de boer leende ook even de camera – enige vertekening (scheve bomen) door de groothoek:jan-2017-sneeuw-6Een rijtje oude eiken – toen was de zon weer verdwenen:jan-2017-sneeuw-5Na zonsondergang kleurde de lucht roze.jan-2017-sneeuw-1We moeten nog maar (na)genieten van de winterse omstandigheden.

10 thoughts on “Winter in Drenthe (2)

  1. Prachtig. Mooie achtergronden voor op je bureaublad.

    Like

  2. Erg mooie foto’s Hendrika

    Like

  3. Heel mooi. Vanavond hier op de Veluwe een heldere sterrenhemel, dus morgen misschien nog zo’n mooie dag.

    Like

  4. Mooie serie weer, Hendrika. Jullie hadden woensdag zo te zien net wat meer zon dan wij. Je laat beide sferen goed zien met de eerste twee foto’s. Ik heb er volop van genoten, en dat blij ik op mijn weblog ook zeker nog wel even doen, want ik heb al die foto’s niet voor niets gemaakt natuurlijk. 🙂

    Like

  5. Die eerste foto vind ik echt supermooi en de laatste is betoverend met die lucht! De andere foto’s zijn ook prachtig hoor maar die twee springen er voor mij uit!

    Like

  6. Oh wat fijn dat jullie het avondrood ook hebben genoten 🙂 wowwwww kicken met de contour van de prachtboerderij eronder. Je eerste twee foto’s doen me denken aan een boeket bloemen dat na 4 dagen een beetje gaat inzakken. Zo’n wit bloemetje als jij schoot wil ik iedere maand wel een keer tegenkomen

    Like

  7. Sprookjesachtig Hendrika.

    Like

  8. Prachtige serie. Mooi met dezelfde wilg tijdens wisselende weersomstandigheden.
    De laatste foto lijkt wel een schilderij.
    Meneer de boer moet volgende keer iets verder wegfietsen en dan iets inzoomen en dan knip. 😉
    Hij had groot gelijk dat hij deze foto nam, want hoe vaak gebeurt het dat je zo mooi winters beeld hebt van jullie “optrekje”.

    Like

Geef een reactie

