Over koetjes en kalfjes

Broertje

6 reacties

Gistermiddag ben ik naar de culturele uitmarkt in de stad geweest. Ik wilde graag in het bezit komen van het stripboek ‘Broertje’ van striptekenaar Herman Roozen. Ik had er het een en ander over gelezen en hij was gistermiddag op de uitmarkt aan het werk. Het stripboek ‘Broertje‘ is een uitgave in eigen beheer en is niet in de boekwinkel verkrijgbaar. De striptekenaar woont in de stad en is in de agrarische sector bekend als de tekenaar van Opa in het vakblad ‘Boerderij’. Zijn werk kwam op mijn weblog eerder voorbij, zie hierOpa 2013 en hier.Gans en GeesjeHij had het stripboek niet bij zich, maar zei gelijk spontaan dat hij een exemplaar voor mij ging halen – hij woont op loopafstand. Ik ging de markt op en een tijd later ging ik het stripboek bij hem halen. Ik kon niet wachten om het te lezen en te bekijken.SAM_4957‘Broertje’ is een autobiografisch jeugdverhaal dat zich afspeelt op een boerderij in de Achterhoek. Weinig tekst, je mag het verhaal zelf inkleuren. Ik kon me helemaal verliezen in de getekende details – pastachoca beregoed, de melkkoker, de broodplank. Ik herkende erin de keuken van mijn schoonmoeder. Ik herkende de indeling van de stal van het geboortehuis van meneer de boer – helaas heb ik daar geen foto’s van. De hilde. een oude houten ladder en de roodbonte koeien.SAM_4958‘Broertje’, een prachtig beeldverhaal!

6 thoughts on “Broertje

  1. O, wat leuk, meneer de boer ook gelijk aan het lezen en herinneringen ophalen?

    Like

  2. Wat leuk
    Ik genoot vroeger altijd zo van opa

    Like

  3. Mooi verhaal. En zo gaan oude tijden herleven.
    Had je niet gewoon bij Herman kunnen aanbellen en vragen om een stripboek? 😉

    Like

Geef een reactie

