Over koetjes en kalfjes

Grasland van boven

7 reacties

Vorige week maandag ging de deurbel. Ik deed open. Er stond een jongeman voor de deur en hij vroeg of hij met een drone ons grasland van boven mocht fotograferen. Huh, wiewatwaarenwaarom? De vraag overviel me. Meestal als de deurbel gaat, is er iemand voor een collecte. Hij had een opdracht voor het Museon in Den Haag om een luchtfoto van een stuk grasland van boven te maken. Het Museon projecteert daar weer animaties op. Hoe komt een luchtfotograaf en -filmer uit Den Haag (hij werkte ook mee aan diverse tv-producties) bij ons terecht? Hij had die dag een opdracht om luchtfoto’s te maken van drie vestigingen van een bedrijf waar hij vaker opdrachten voor uitvoert. Een van die vestigingen ligt bij ons in de buurt, vandaar. Zijn vriendin en dochtertje van 5 weken – een heel klein lief hummeltje – waren die dag voor de gezelligheid mee. Natuurlijk mocht hij ons grasland van boven fotograferen.luchtfotografie met drone (2)luchtfotografie met drone (3)Wij bleven op zijn verzoek tijdens de dronevlucht op gepaste afstand staan.luchtfotografie met drone (4)Weer veilig geland.luchtfotografie met drone (1)luchtfotografie met drone (5)Als tegenprestatie krijgen we via de mail een luchtfoto van ons bedrijf. Dat wachten we af – ik weet van mezelf hoe slordig ik met afspraken ben.

7 thoughts on “Grasland van boven

  1. Hij heeft zo te zien in elk geval een mooie professionele drone, daar zullen ongetwijfeld mooie platen mee te maken zijn. Je hebt hem toch wel om zijn emailadres gevraagd, zodat je hem evt. nog eens aan die afspraak kunt herinneren, mag ik hopen!?

    Like

  2. Gelukkig weet je waar je zijn bedrijf kunt bereiken dus kun je altijd vragen als hij uit zich zelf de foto niet mailt want als ik jou was zou ik die foto zeker willen hebben, zo’n kans krijg je niet gauw weer. Ze hebben jammer genoeg geen prijslijst want dit lijkt me ook een leuk idee om van onze wijk te doen en dan cadeau te geven aan de wijkbewoners als de wijk straks jubileert. (Ik zit in het bestuur en moet wat bedenken!!)

    Like

  3. Dat kan niet anders als leuk zijn.Zo zie je het eens zoals vogels het kunnen bekijken.

    Like

  4. Nou nou zo komen jullie ook bij het Museon terecht. Leuk idee! En dan zie je binnenkort op de luchtfoto allemaal van die grote ‘krekels’ in het veld verstopt zitten Hendrika 😀
    Ben wel reuze benieuwd of wij de luchtfoto ook mogen bekijken, lijkt me erg leuk om je eigen stee eens vanuit de lucht te zien.
    Die havisten/vwo-ers mogen wel eens vaker op een boerderij komen als ze het verschil niet weten tussen een vleermuis en een zwaluw zeg!

    Liked by 1 persoon

  5. Het lijkt me inderdaad vrij uniek dat er bij jullie wordt aangebeld. De meesten komen vast achterom. Gezellig dat hij met z’n gezin kwam. Het is wel een joekel van drone. Leuk dat hij jullie eruit pikt. Ik vraag me echter wel af waarom hij toestemming vraagt om jullie grasland vast te leggen. Dat grasland kan hij toch vanaf een openbaar stukje vastleggen?
    Wel leuk dat je een luchtfoto krijgt van jullie bedrijf.

    Like

    • Ik zou het heel onprettig vinden als er ongevraagd met drones over ons land wordt gevlogen met film- of fotoapparatuur of als onbekenden ongevraagd onze weilanden betreden, ook al hebben we niets te verbergen. Er bestaat zoiets als privacy.

      Like

Geef een reactie

