Over koetjes en kalfjes

©

9 reacties

Op internet kwam ik vanavond dit nieuwsbericht tegen.hemmeltied eigen foto...De bijbehorende foto van RTV Drenthe kwam me heeeel bekend voor. Ik kon me niet herinneren dat bij die gelegenheid een andere fotograaf aanwezig was – ik maakte de foto als huisfotograaf. En alhoewel ik slechts amateurfotograaf ben, ik vind het niet fijn als ongevraagd mijn foto’s worden ‘geleend’. Onderaan het nieuwsbericht was gelegenheid om een correctie te melden. Dat deed ik. Ik droeg ook een oplossing aan, met een juiste naamsvermelding ga ik akkoord. Nog geen vijf minuten later werd ik al gebeld. Excuses, ze zouden direct de juiste naam erbij zetten. Ik vond dat ze supersnel reageerden, dat kan ik wel waarderen. De aangepaste versie, hier kan ik wel mee leven 😉 :copyright

9 thoughts on “©

  1. Mensen moeten eens leren vragen of ze de foto mogen gebruiken en er altijd de juiste naam bij te zetten .Dat noemt men respect.Gelukkig is het in orde gekomen.

    Like

  2. Ook al ben je amateur, het is verboden om zonder jouw toestemming een foto van jou te gebruiken en er vervolgens ook nog mee aan de haal te gaan als was het een foto door hen zelf gemaakt is helemaal schandalig. Ze mogen blij zijn dat ze er zo mee weg komen.

    Like

  3. Groot gelijk Hendrika, of je nou professional bent of amateur, dat maakt niet uit, het betreft jouw foto en dus komt ook de minste of geringste eer jou toe. Mooi dat RTV Drenthe zo snel reageerde.

    Like

  4. Héél goed Hendrika dat je reageerde. In het verleden gebeurde dit op deze zender veelvuldig.
    En helaas komt het bij mij ook voor. Ik stuur ze in dat geval direct een factuur 😉

    Like

  5. Nu heb je het gemerkt en dan al die keren dat je het niet doorhebt.

    Like

  6. We lopen hier allemaal tegen aan. En het maakt niet uit of we amateur of beroeps zijn.
    Groetjes

    Like

Geef een reactie

