Over koetjes en kalfjes

Op naar Berlijn!

6 reacties

Het thema van de Boekenweek (12 t/m 20 maart) dit jaar was: Duitsland: Was ich noch zu sagen hätte. Voormalig NOS-correspondent in Duitsland Margriet Brandsma maakte in maart een tournee door Nederland. Vorige week woensdag was ze hier in de buurt.Brandsma05032016DSC02141Haar lezing ging over Duitsland en dan met name over Berlijn, de stad waar ze jarenlang woonde en nog steeds deels woont. Na de pauze vertelde ze over Angela Merkel, waarover ze een boek heeft geschreven – Het mirakel Merkel.DSC02144Ze was veel kleiner en tengerder dan ik had gedacht. Op tv lijk je zo 4-5 kg zwaarder, vertelde ze me.DSC02149Ze is een boeiende verteller. Een gesigneerd boek van haar mag natuurlijk niet in mijn collectie ontbreken.brandsma03042016

6 thoughts on “Op naar Berlijn!

  1. Berlijn is een boeiende stad een bezoek zeker waard.

    Like

  2. “Daar is de muur …” en “Do ist der Bahnhof …” 😉
    Er was zo te zien geen gebrek aan belangstelling.
    In 1978 ben ik een week in Berlijn geweest. Wat een onvergetelijk indrukwekkende stad, zeker toen de Muur er nog stond.

    Like

  3. Ja Berlijn, daarheen wil ik nog wel eens terug, leuke stad. En Duitsland heeft inderdaad veel prachtige literatuur te bieden, het verbaasde me altijd dat daar in Nederland zo weinig aandacht voor was maar dat is nu goedgemaakt.
    Mensen lijken op tv vaak groter, ik hoor het in elk geval vaak, dat iemand in het echt veel kleiner blijkt dan gedacht.

    Like

  4. Eerst lezen en dan op stap … heerlijk om te zien dat er zoveel belangstelling is in Coevorden. En jouw collectie is weer aangevuld 🙂

    Like

  5. Een volle zaal dat lijkt me fijn voor de verteller.
    Mooi dat je weer een gesigneerd boek erbij hebt in je collectie.
    Heb je thuis een aparte bibliotheek, vraag ik me nu af. Ik kan me niet meer herinneren of ik bij jou een boekenkast heb gezien.
    Nooit geweten dat men op televisie 4 – 5 kg zwaarder lijkt. Hoe lijkt ze op jouw foto?

    Like

Geef een reactie

