Over koetjes en kalfjes

Groninger kroon

11 reacties

Voor de spreeuwen en kraaiachtigen zich te goed doen aan alle appels, heb ik gistermorgen een begin gemaakt met de oogst van de Groninger kroon. De appel is nu plukrijp.Groninger kroon (2)Het is een hoogstamboom en er zitten altijd veel appels aan. Het is een friszure knapperige handappel.Groninger kroon (1)Dit appelras kun je vrij goed bewaren. Tot de kerstdagen eten we van onze eigen appels :-). We bewaren ze in een paar oude pootgoedkistjes.Groninger kroon (5)Groninger kroon (3)Groninger kroon (4)

11 thoughts on “Groninger kroon

  1. Mooie appel. Lekkere appel. 🙂

    Like

  2. Dussss……nu ben ik jaloers. Ze willen hier maar niet groeien die appels 😦

    Like

  3. Wat ziet die er lekker uit.Zo’n plukstok heb ik ook ,kan soms een oplossing zijn om op moeilijke plaatsen te geraken.Handig attribuut.

    Like

  4. Dat ziet er goed uit, het lijkt een goeie oogst te zijn.
    Ik ben niet zo’n appeleter, doe mij maar een fijn peertje. 🙂

    Like

  5. Prachtig die tak vol appels in de herfstzon, een rijk gezicht ook, het water loopt me in de mond. Ik zou graag een hoogstamboom van een oud appelras hebben maar de grond is hier zwaar en erg nat.

    Like

  6. Aha, toch kisten vol appeltjes voor de dorst. 🙂
    Heerlijk die lekkere en onbespoten appels uit eigen tuin.
    We hebben hier een prima oogst met uitzondering van de goudrenetten, die drie bomen lijken een beurtjaar te hebben.

    Like

  7. Wat een rijkdom Hendrika uit eigen tuin. Wij eten onze buikjes momenteel ook helemaal rond aan appeltjes en stoofpeertjes met port mmm maar dan uit de tuin van de buren

    Like

  8. Ze zien er overheerlijk uit, maar ik denk niet voor mij. Ik heb liever een zoeter exemplaar.

    Like

  9. wat een mooie foto’s weer Hendrika !Ze kunnen zo in “landleven “. Ja het is heerlijk om appels van eigen boom te eten zo uit de hand, appelflappen appeltaart , appelmoes appelcompote etc

    Like

Geef een reactie

