Over koetjes en kalfjes

Uit de oude doos

9 reacties

Niets vermoedend zat ik gisteravond wat op internet te lezen. Toen kwam dit beeld voorbij. Het bestaan was ik vergeten, maar ha, ik herkende het direct.praktijkschool OenkerkSamen met een medestudente deed ik een afstudeeropdracht voor het vak veevoeding. We deden een praktijkproef op de Praktijkschool in Oenkerk. Een paar keer per week gingen we er naartoe. Op een middag was ook fotograaf Henk Kuiper (1940-2005) van het vakblad ‘de friese veefokkerij’ op de Praktijkschool. Hij vroeg of ik wilde poseren voor een paar foto’s. Ik verwees hem naar mijn medestudente, zij was vele malen mooier van uiterlijk. Daar ging hij niet op in, zodat ik het fotomodel was. De foto’s verschenen in maart 1982 in het vakblad.de friese veefokkerij 1982Wat ik zo apart vind is dat iemand dat artikel ook heeft bewaard – om een heel andere reden natuurlijk, maar toch. Van onze afstudeeropdracht (een voerproef met perspulp – perspulp was destijds een nieuw product) verscheen dat najaar een artikel in het vakblad Boerderij.

9 thoughts on “Uit de oude doos

  1. Men staat er soms van verstomd wat er bijgehouden wordt maar het was dan ook niet zo maar een artikel.

    Like

  2. Dat is toch hartstikke leuk om tegen te komen. Heerlijk die bril van je, ik had er ook zo eentje!

    Like

  3. Haha, je bent niets veranderd.
    Wat is er nu mis met je uiterlijk, je staat er prima op.
    De bril vind ik wel geweldig.
    Wel heel leuk om dit op internet tegen te komen. Waardevol.

    Like

  4. Oh wat leuk om je te zien. En niks veranderd lees ik 🙂
    En zeer fotogeniek! Snap die fotograaf helemaal!

    Like

  5. dat zijn zo van die verrassingen van internet, ineens komt zoiets weer naar boven. Leuk!

    Like

  6. Leuk om dat zo ineens ergens aan te treffen.
    Even afgezien van de kleur van je haar en het model van de bril ben je weinig veranderd.
    Mooi ook, die Friese tekst. 🙂

    Like

  7. Leuk en we leven uiteraard helemaal in het nu, maar soms iets van jaren terug zien is wel eens leuk en zet je soms wel eens aan het denken op een positieve manier.
    Groetjes

    Like

  8. Wie weet heb ik dat artikel ooit in de Boerderij gelezen op mijn werk, want daar hadden we de Boerderij ook naast Boer en Tuinder.
    Maar leuk als je zo iets tegen komt! En je staat er goed op.
    Ja, grijs worden we bijna allemaal. Heb ook al genoeg grijze haren.
    Groetjes

    Like

Geef een reactie

