Over koetjes en kalfjes

Koken met Van Boven

7 reacties

kmvb 1Vanavond was een nieuw kookprogramma op vpro-tv: Koken met Van Boven. De eerste aflevering is: Melk uit Weesp (klik op de link om de uitzending te bekijken). ‘Yvette haalt rauwe melk op de boerderij van Boy en maakt daarvan een ouderwetse citroenhangop in een modern jasje, met daarbij een salade van rode biet, spekbokking, en geroosterde boekweit. De bloemen en kruiden die in de wei geplukt zijn, verschijnen in een kleurrijke weidesalade. Als toetje serveert Yvette een frisse melklikeur met een hot milk cake. Oftewel een heerlijke cake met frambozen. Om je vingers bij af te likken.’ Koken met Van Boven is vanaf maandag 17 augustus t/m 28 augustus elke werkdag om 19.25 uur te bekijken op NPO2.

7 thoughts on “Koken met Van Boven

  1. Ik heb het ook gezien, héél leuk programma!

    Like

  2. wat een leuk programma, even gekeken op uitzending gemist….had het anders gemist 🙂

    Like

    • Ik zapte er toevallig op (we waren vroeg klaar met het werk, normaal is het onder werktijd voor ons), en ik zag dat het over verse koemelk ging – en dat is weer een leuk onderwerp voor dit weblog 🙂 . Het programma uitgekeken, en het begin op uitzending gemist gekeken. Een aantrekkelijk programma.

      Like

  3. De recepten staan inmiddels online: http://www.vpro.nl/programmas/koken-met-van-boven/1.html Ik ga de hotmilk cake i.i.g. maken.

    Like

  4. Mijn eega had zijn plaats voor de t.v. bij zijn favoriete programma 24 uurs Kitchen even verlaten. Ik pakte mijn kans en zapte snel naar een andere zender en wat denk je kom ik in het volgende kookprogramma terecht. 😦 Zoals je weet is mijn eega van het koken en ikke niet, dus maar snel verder gezapt.

    Like

  5. Het wordt geloof ik tijd om de tv weer eens aan te zetten … 🙂

    Like

Geef een reactie

