Over koetjes en kalfjes

Ventoux

4 reacties

Komende week gaat de film ‘Ventoux‘ in première. De film heeft de afgelopen jaren al de nodige publiciteit getrokken, vind ik. Het filmscenario was er eerder dan het boek. Meestal is het omgekeerde het geval: eerst het boek en dan de film. Schrijver is Bert Wagendorp. Het boek was in 2013 een bestseller. Het thema is vriendschap. Het is een prettig leesbaar boek. Het eind van het verhaal vind ik ver gezocht, doet voor mij afbreuk aan het verhaal. Journalist en schrijver Bert Wagendorp kwam in november 2013 op uitnodiging van de zes bibliotheekvestigingen in onze gemeente naar het dorp. Alle vestigingen hadden een jubileum te vieren, vandaar. Hij werd geïnterviewd door Karin Mulder, sportverslaggever van RTV Drenthe en als huisfotograaf was ik erbij.SAM_5503Normaal is de publieke belangstelling voor een literaire avond niet erg groot, die avond een zaal vol met opvallend veel mannen: wielerfanaten. Zij kennen Bert Wagendorp vooral van z’n sportcolumns en als regelmatige gast in het tv-programma De Avondetappe.SAM_5491Er was gelegenheid om een boek te laten signeren. Voor mijn verzameling gesigneerde boeken (met foutieve datum, moet 28 november 2013 zijn):gesigneerd boek 2013De vrouwelijke hoofdrol in de film Ventoux wordt gespeeld door Maruschka Detmers, afkomstig uit Schoonebeek (Zuid-oost Drenthe). Zij vertrok als 17-jarige naar Frankrijk en is daar een succesvol actrice. In Ventoux speelt ze voor het eerst in een Nederlandse film. De titeltrack van de film is van Blaudzun.

4 thoughts on “Ventoux

  1. Hadden ze dat oranje ‘tafelkleed’ niet even kunnen strijken?? 😉
    Leuk om bij zoiets aanwezig te zijn!

    Like

  2. Grappige reactie van Ank over dat tafelkleed.
    Tsja mannen en sport kijken en luisteren, dat gaat heel goed samen. 😉
    Spannende clip.

    Like

  3. Vanavond is het ook première in Tilburg en zitten een aantal clubgenoten in de Pathé bioscoop de film te bekijken.
    Ik heb tot mijn schande het boek nog niet gelezen, maar zal ik toch eens doen. Iets voor in mijn Drentse vakantie.
    Groetjes

    Like

  4. En inmiddels ken ik zelfs zijn gezicht na al zijn tv optredens, en zo’n sportfan ben ik niet. Ere wie ere toekomt.

    Like

Geef een reactie

