Over koetjes en kalfjes

Sociale media

9 reacties

Een goed imago begint bij jezelf, zo luidt de kop van een artikel in de nieuwste uitgave van het vakblad De Boerin. Het is een artikel over het actief zijn op sociale media – facebook, twitter etc.. Actief zijn op deze media kan natuurlijk voor de agrarische sector geen kwaad: er wordt – door buitenstaanders – genoeg geroeptoeterd over de sector. Heb je niets met sociale media? Er dan ook maar niet aan beginnen, je moet het zelf wel leuk vinden! De buitenwereld laten zien wat er op een melkveehouderij allemaal gebeurt, dat was voor mij ooit de insteek om een weblog te beginnen. Inmiddels heb ik ook veel lezers uit de sector zelf, maar dat is niet zozeer de ‘doelgroep’ waar ik voor schrijf. Ik vind het heel bijzonder dat op een van de illustraties bij dit tijdschriftartikel de kop van mijn weblog is te zien, met net een stukje van het blog Kruisling. Laat jij je omgeving ook wel eens zien dat je hart hebt voor je dieren?, is een vraag bij dit artikel. Mijn antwoord is: ja, dat laat ik via dit weblog zien.Over koetjes en kalfjes - de BoerinKompas Olga 972Onze hoogdrachtige kruislingpink Kompas Olga 972 heeft nog niet gekalfd, ze is al een paar dagen uitgeteld. De kans dat ze een stierkalf krijgt, wordt steeds groter – de draagtijd van een stiertje is gemiddeld langer dan van een vaarskalfje. Ik blijf nog een klein beetje hoop houden op een vrouwelijk mengelmoesje (100% Zweeds roodbont x 50% Brown Swiss). Om nog even terug te komen op de kopfoto van mijn weblog: een paar maanden geleden kwam ik heel toevallig dit schilderij tegen. Niet te missen, mijn weblogkopfoto!schilderij kopfoto

9 thoughts on “Sociale media

  1. zo dat schilderij is bepaald niet slecht !Je voelt bij dit schilderij dat de schilder er erg veel plezier aan heeft gehad om dit te maken . Goeie vraag of ik mijn omgeving laat zien dat ik hart voor dieren heb . Ik zeg het eigenlijk nooit zo met veel woorden dat vind ik zo moeilijk , bij mij is een koe een koe en zo behandel ik ze ook ,en praat ik over ze .

    Like

  2. Mooi toch de kop van je blog .Ik heb op je blog al heel wat opgestoken en volg je heel erg graag.

    Like

  3. Zo kom je jezelf her en der dus nogal eens tegen.
    Ik begrijp, dat je zowel vooraf als achteraf van de schilderniets hebt gehoord. Dat is dan toch weer niet netjes. Wat dat betreft kan menigeen een voorbeeld nemen aan Tinka.
    Dat ik jouw weblog na al die jaren nog steeds met veel plezier volg, hoeft geen verder betoog.

    Like

    • Ik zal nooit ongevraagd iemand’s foto gebruiken, dat vind ik echt niet kunnen. Daarnaast levert het heel vaak leuke contacten op en kom je ook nog eens ergens, zoals bijvoorbeeld op een prachtig boerenbedrijf in Drenthe!

      Like

  4. Het is wel duidelijk dat jij niet alleen hart voor dieren hebt maar ook heel veel mensen inspiratie geeft!

    Like

  5. Met plezier lees ik al jaren je log en ben op die manier al veel over de koeien te weten gekomen. Ik hoop je nog lang te kunnen volgen.
    Jammer dat de schilder(es) geen contact met jou heeft opgenomen over je kopfoto. Zou wel zo netjes zijn geweest.

    Like

  6. Ja jij geeft keer op keer het goede voorbeeld voor het gebruik van social media. En veel dat wij ervan leren!
    De doorklik naar de spermadonoren geeft me ook zo’n plezier. Ben zo benieuwd hoe het nieuwe vaarskalfje uitgroeit

    Like

  7. Leuk om de kopfoto van je weblog te zien en ook hartstikke leuk dat je die ook hebt teruggezien als schilderij!
    Het is ook een fraaie kopfoto!
    Groetjes

    Like

  8. Wel apart dat je zo je eigen werken tegenkomt. Dat schilderij krijg je vast cadeau. 😉

    Like

Geef een reactie

