Over koetjes en kalfjes

Roodkopje en Gitzwartje

7 reacties

Weten jullie het nog: vijf maanden geleden kregen we een vaarskalfje – uit een witkopkoe – met een knalrood kopje. Ik schreef er een blog over: Ze is, ze is van mij!Kompas Retty 863 met kalf (2)Poseren voor een foto, daar had ze vanmorgen niet veel zin in. Dit is ze nu – Kompas Retty 1026 -, en geen vlekje aan haar kop:Kompas Retty 1026Gisteravond is haar halfzusje geboren – ze hebben dezelfde vader.gitzwart (2)Vanmorgen was ze opgedroogd en kijk: zij heeft een gitzwart kopje, ook geen vlek te bekennen!gitzwart (1)De egale kopkleur moeten ze wel bijna van hun vader hebben geërfd. De vader is de stier Colorado. Ik noem ze vanaf nu Roodkopje en Gitzwartje en dat klinkt als een mooi sprookje.

7 thoughts on “Roodkopje en Gitzwartje

  1. Wat zijn het prachtige kalfjes en je hebt er 2 toepasselijke namen voor gekozen

    Like

  2. Mijn felicitaties met deze twee prachtige vaarskalfjes. Mooie koppies hebben ze. Hopelijk kunnen jullie nog jaren van hen genieten.

    Like

  3. Ohww ik smelt. En dan ook nog zulke leuke nicknames

    Like

  4. Leuke namen heb je gekozen voor deze mooie kalfjes. Bijzonder dat ze zo’n mooi effen gekleurd koppie hebben.

    Like

  5. wat een bijzonder stel ! Ik hoop nog vaak foto’s van hen te zien en te horen hoe het met ze gaat

    Like

  6. Ha weer een mooi verhaal hoe het genetisch kan werken. Mooie namen. Is Boer al gewend aan de namen? 😉

    Like

  7. Altijd zo mooi, die jonge dieren. Doet me denken aan vroeger, een kalf, wat op je hand sabbelde met zo’n ruwe tong

    Like

Geef een reactie

