Over koetjes en kalfjes

Weerbeeld 3 februari 2015

11 reacties

De lichtval was vandaag erg mooi. Het viel niet mee om dit ook vast te leggen op beeld. Een groot deel van de dag was het mistig. Vanmiddag leek ze zon erdoor te komen. Ik wil graag een keer een mistboog zien, en dit leken me idealen omstandigheden. Maar helaas geen mistboog te zien.weerbeeld (2)weerbeeld (3)weerbeeld (4)weerbeeld (5)Later trok de mist helemaal weg en rond zonsondergang scheen de zon heel mooi tegen een buienlucht. De compactcamera wist zich geen raad met deze kleurenpracht – de kleuren schoten door :-(. Het was een mooie dag op het platteland.weerbeeld (6)weerbeeld (1)

11 thoughts on “Weerbeeld 3 februari 2015

  1. Wow, prachtig foto’s. Vooral de 2de en een na laatste vind ik heel mooi.

    Like

  2. Het is prachtig, ik weet ook hoe moeilijk het is de puur schitterende werkelijkheid te aten zien. Het is altijd een klein stukje van jouw geheel op dat moment. Dank je wel voor het delen.

    Like

  3. mooie foto’s (zoals ik al heel lang weet.) Tot mijn schrik zie ik dat het land ook weer ontzettend nat is, dat is niet fijn voor jullie

    Like

  4. Een dagje met van alles wat dus … Ook ik ga vooral voor de tweede foto, maar of ze nu de realiteit weergeven of niet, ook de laatste twee foto’s vind ik erg mooi met die kleuren in de wolken. Anderen gebruiken tegenwoordig filters op hun mobieltje om dergelijke effecten te bereiken, jij doet dat zomaar even met de compact! 🙂

    Like

  5. Prachtige foto’s
    Vanmorgen was het ook zo mooi, ik reed eerst richting maan, daarna zonsopkomst.

    Like

  6. De mist geeft het platte land een mystiek tintje. Prachtige sfeer. De foto’s van de avondlucht zijn misschien niet helemaal goed van kleur, toch vind ik ze ook bijzonder mooi.

    Like

  7. Onaards, die gele wolken! Toch indrukwekkend.
    ’s avonds laat hadden we hier ook weer nevel, en daarbij sneeuw op de grond. Dat gaf in het donker een geweldig effect dat zich ook onmogelijk laat fotograferen. Af en toe moeten we maar genoegen nemen met kijken alleen.

    Like

  8. Heerlijk die weidsheid en dan ook nog schitterende luchten. Om helemaal bij tot rust te komen met zo een uitzicht 🙂

    Like

  9. Wat kun je dan weer een dankbaar gevoel krijgen dat je daar mag wonen. Op de laatste foto lijkt er net brand op het platteland.

    Like

  10. Mooie foto’s van de lucht. Die dag hadden wij geen mist, maar wel veel fraaie soms indrukwekkende wolken.
    Soms is het moeilijk om vast te leggen hoe je het ziet. Maar je hebt een mooie serie neergezet!
    Groetjes

    Like

Geef een reactie

