Over koetjes en kalfjes

Discovery

12 reacties

Vieze roosters zijn verleden tijd.verbouw jongveestal naar melkkoeienstal 2014 (1)Gisteren is de mestrobot geïnstalleerd – de Lely Discovery.Lely DiscoveryDe routes zijn geprogrammeerd en de tijdstippen waarop de mestrobot z’n rondje moet lopen zijn vastgesteld. Een mestrobot schuift de mest via de openingen in de roosters de mestkelder in. Vanaf nu schone en droge roosters en schonere klauwen van de koeien en een betere algemene hygiëne in de stal.schone vloer (2)schone vloer (1)Hé, wie hebben we daar? Herkennen jullie haar?Kompas Olga 902Het is Kompas Olga 902, de oudste van de drieling. Ze hebben alle drie afgelopen jaar voor de tweede keer gekalfd. Momenteel zijn ze gescheiden: twee verblijven in de nieuwe stal, een in de oude stal.

12 thoughts on “Discovery

  1. Hoe reageren de koeien eigenlijk op dat nieuwe ding

    Like

  2. Het ziet er technisch en proper uit.

    Mag ik tegelijkertijd mijn beste wensen voor de komende Feestdagen bij jou brengen.

    Ik wens jou en je dierbaren al het goede toe.

    Vriendelijke groet,

    Like

  3. Mooi ding; er wordt veel geïnvesteerd door de boeren, nu maar hopen dat de inkomsten gelijke tred houden.

    Like

  4. Ja zo kun je al lang je gras maaien, maar wel interessant dat het ook voor de stal kan. Spaart idd veel werk en natuurlijk veel schoner.
    Olga denkt zo van “al die nieuwigheden”. Wel benieuwd ja wat de koeien van die robot vinden, want ze zijn nogal nieuwsgierig.
    Groetjes

    Like

  5. Prachtige uitvinding, en hij levert zo te zien ook keurig werk op.
    Ik schat zo in, dat de koeien in eerste instantie eens heel voorzichtig één voor één aan die noviteit hebben staan snuffelen, en dat ze vervolgens op schrikachtige wijze tot op veilige afstand terugdeinsden op het moment dat het apparaat in beweging kwam …. 😉
    Na niet al te lange tijd zullen ze er waarschijnlijk niet eens meer naar hebben op- of omgekeken. Maar ik wacht gespannen het logje hierover af. 🙂

    Like

  6. Houdt de boer nu tijd over?:-)

    Like

  7. Goed dat ze zulke dingen uitvinden en dat die ook keurig werk leveren.

    Like

  8. Ik zag een dergelijke mestrobot een paar jaar geleden op een ijsboerderij op Texel. En toen moest ik denken aan jullie grasmaairobot.
    Volgens mij hebben jullie de laatstgenoemde niet meer.
    Deze beelden kunnen mij , als poepruimende verpleegkundige, wel bekoren. 😉
    En wat zijn die andere werkzaamheden van de boer? Ik stel me voor dat hij nog meer bezig is met de kwaliteit en het netwerken. Een langere koffiepauze nemen past volgens mij niet bij hem. 🙂

    Like

  9. Wat een uitvinding!! En wat hygiënisch!
    En hoe reageren de koeien hierop. Vinden ze dit niet reuze eng? In gedachten zie ik ze al de hoeven optillen als de robot langs komt 😉 🙂

    Like

Geef een reactie

