Over koetjes en kalfjes

Nachtbraker

4 reacties

Onze koe Kompas Olga 783 houdt me de laatste paar nachten behoorlijk uit de slaap. “Tsss, ik?”, lijkt ze vol verbazing te zeggen, “Heb ik je uit de slaap gehouden?Kompas Olga 783 (2)In de nacht van vrijdag op zaterdag kreeg ze een vaarskalfje. Afgelopen nacht loeide ze samen met een tochtige stalgenote de hele nacht aan een stuk door. Vanmorgen was ik behoorlijk geradbraakt. De dame in kwestie deed vanmiddag een dutje. En nee, zo’n lekker middagdutje zat er voor mij vandaag niet in.Kompas Olga 783 (1)Kompas Olga 783 is een kleindochter van onze koe Kompas Olga 590 – ooit een van onze covercows. Een koe waar ik nooit een afsluitende blog over heb geschreven en wat ze wel heeft verdiend. Ze is onze derde koe die 100.000 kg melk heeft geproduceerd. Na een schouderblessure hebben we haar twee jaar geleden in laten slapen. Ze was een bijzondere koe.

4 thoughts on “Nachtbraker

  1. Mooi om zo’n familielijn op deze manier af en toe te kunnen volgen. Daar heb je als argeloze bloggende fotograaf aan de kant van een weiland normaal gesproken geen zicht op.

    Like

  2. Fijn dat we het allemaal kunnen volgen maar dat ze jouw uit de slaap houdt is minder fijn.Hopelijk houdt ze zich de volgende nachten rustig.

    Like

  3. Zou ze last van de blues hebben? 🙂 Zo’n vers moedertje en dan die klepperende hormonen :))
    Maar mooi is tot zelfs haar dekje aan toe

    Like

  4. En waarom loeien ze dan beiden de hele nacht?
    Je kunt tegenwoordig hele goede oordoppen kopen, handig bij snurkende partners en bij loeiende koeien.
    Even voor alle duidelijkheid ik gebruik ze zelf niet hoor. 😉

    Like

Geef een reactie

