Over koetjes en kalfjes

Zesde grasoogst

8 reacties

Afgelopen maandag dacht ik dat het oogstseizoen voorbij was. Het gras was echter te lang om de winter in te laten gaan, en er waren twee mooie nazomerse dagen voorspeld: vrijdag is het meeste grasland voor de 6e(!) keer gemaaid en gisteren is het ingekuild. Het ging behoorlijk groen in de bult, maar het stonk niet – dat wil nog wel eens gebeuren met najaarsgras. Het is prima voer voor de pinken.6e snede gras 2014inkuilen 6e snede gras 2014Het platteland is weer echt platte land, we kunnen weer lekker van ons af kijken.platte land (1)platte land (2)Ik vond verse reeënsporen – reeën zijn hun dekking in de maïsvelden weer kwijt:pootafdruk reeEn er schoot een haas vlak voor me weg. Iets verderop vond ik het hazenleger:hazenleger

8 thoughts on “Zesde grasoogst

  1. In Noord-Drenthe zag ik gister ook nog her en der weilanden met pas gemaaid gras. De snede leek daar wel eens stuk dunner dan bij jullie op de eerste foto.

    Like

  2. bijzonder die reeensporen , en konijnen……….GGGGGGRRRRRRRRR
    moeten ze maar van mijn mais en pompoenen afblijven )

    Like

  3. Dan zat ik dus laatst dus toch niet zo gek met mijn voorspelling … 🙂
    Ook hier in de buurt werd in de afgelopen week op diverse plaatsen weer volop gemaaid.

    Like

  4. Het warme weer geeft dus meerdere voordelen.

    Vriendelijke groet,

    Like

  5. Wij fietsten zaterdag langs weilanden die naar mijn mening ook nog gemaaid moeten worden. Of dat nog kan vanwege het weer, is natuurlijk de vraag.
    Jullie hebben het gelukkig op tijd binnen gekregen. De pinken zullen er blij mee zijn deze winter.
    Heerlijk om weer de horizon te kunnen zien. En de dierensporen.

    Like

  6. Fijn dat het de boeren ook eens meezit.

    Like

  7. Zes …. een record?

    Like

Geef een reactie

