Over koetjes en kalfjes

Twee wijsneuzen

3 reacties

Er staan twee wijsneuzen op de uitkijk, niets ontgaat ze.Kompas Jennie 961 en Kompas Olga 963Ze hebben allebei deze week voor het eerst gekalfd. De rechter vaars is Kompas Jennie 961, de linker vaars is Kompas Olga 963. Ze verblijven nog op de kraamafdeling. Morgen gaan vier koeien met zwangerschapsverlof en dan mogen deze twee vaarzen tussen de melkkoeien in de stal. Zo samen verbeelden ze zich heel wat, maar dan moeten ze hun plek in de koppel bevechten, dat kon ze nog wel eens tegenvallen ;-). De linker vaars is diepdonkerrood van kleur – het lijkt bijna zwart, dat heeft ze van haar moeder. “Wat heeft ze rare rode vlekken op de rug“, dacht ik toen ik deze foto zag, “de compactcamera zal de kleuren wel niet helemaal goed hebben geregistreerd.” Ik liep de stal in en toen zag ik het: ik had haar een dag eerder de schouders, rug en uier geschoren en haar verlost van een dikke vacht. Ook al komen onze dieren niet meer buiten, in de herfst krijgen vooral de kalveren en pinken een wintervacht – ik veronderstel dat dat komt door het afnemen van de daglengte. Ik zag dat de kaalgeschoren plekken inderdaad lichter rood van kleur zijn.

3 thoughts on “Twee wijsneuzen

  1. Leuk koppel Iets voor Tinka om te schilderen!

    Like

  2. Ze staan daar mooi samen te poseren.
    Het is wel een bijzonder gezicht om rood- en zwartbont in één koe verenigd te zien. 🙂

    Like

  3. Wat zijn ze prachtig, nieuwsgierig en ze zien er erg gelukkig uit.

    Like

Geef een reactie

