Over koetjes en kalfjes

Ze is, ze is van mij!

9 reacties

Vier weken geleden kreeg onze koe Kompas Retty 863 – hé, deze keer geen Olga – een vaarskalfje:Kompas Retty 863 met kalf (1)Zelf is Retty 863 een witkopkoe. Dat heeft ze van haar moeder, dat was een kruisling roodbont HF met Montbéliarde. Montbéliardes hebben witte koppen. Andere koeienrassen met een witte kop zijn Simmentalers en Fleckviehs. Zo’n witte kop is een vrij dominante eigenschap. Het verraste ons dan ook dat het kalfje – vader: Colorado – een geheel donkerrode kop heeft, ze heeft alleen een roze vlek op haar neus. Moeder Retty 863 is maar wat trots op haar kalfje. Ze lijkt te zeggen:  Ze is, ze is van mij, oelalalaalaalaa , ze is, ze is van mij!Kompas Retty 863 met kalf (2)

9 thoughts on “Ze is, ze is van mij!

  1. die onderste klopt precies ze ze is van mij !! Kinderen voor Kinderen heeft ook zo’n leuk liedje :Vanaf morgen is mama van mij, je mag haar lenen, om mee te spelen,maar morgen is mama van mij ! hahahaha prachtig Kalfje Hendrika !!Proficiat !

    Like

  2. De tweede foto is wel erg mooi! Terecht dat ma daar trots op is.

    Like

  3. Ondanks geen witte kop, is het toch een mooi kalfje toch! Een vraagje waar jij denk ik toch wel een antwoord op weet. Kan een tekening in de vacht van een koe het eerste levensjaar nog veranderen?

    Like

  4. Uit de 2de foto straalt zoveel moederliefde. Het is ook overal ter wereld hetzelfde, bij mens en dier. Prachtig!

    Like

  5. Mooi beestje, ik ben benieuwd hoe ze er opgedroogd uitziet. Prachtig die liefde tussen moeder en kind, mooi vastgelegd!

    Like

  6. Een schitterend portret van moeder en dochter. Voor zover je van liefde kunt spreken bij dieren, straalt deze foto hopen liefde uit.
    Gelukkig is het een vaarskalf. En wat voor een. Prachtig met dat lichte vlekje op de bek.

    Like

  7. Prachtige foto’s en eindelijk eens geen stiertje.Een stralend duo is het.

    Like

Geef een reactie

