Over koetjes en kalfjes

Wateroverlast – de stand van zaken

7 reacties

Door overvloedige regenval is sprake van wateroverlast. Gisteren vertelde ik dat het water tussen de aardappelrijen staat. De grond is verzadigd, het water kan geen kant op. Aardappels kunnen helemaal niet tegen zo veel nattigheid, groot kans dat ze gaan rotten. wateroverlast 11 mei 2014 (1)meneer de boer heeft gisteravond een paar geulen gegraven, het overtollige water gutst de sloot in. Het gewas is niet van ons – we verhuren dit perceel land. Het is een triest gezicht.wateroverlast 11 mei 2014 (3)wateroverlast 11 mei 2014 (2)Op dit perceel liggen nog een aantal kievitsnesten. Kieviten maken hun nesten bovenop de aardappelruggen, dat is hun geluk. Ik wilde de markeringen weghalen, maar zakte tot m’n enkels in de modder. Ik liet de nesten voor wat ze waren. wateroverlast 11 mei 2014 (4)Ik liep door naar het eind van ons land. Het fluitenkruid bloeit nog. Ik keek naar links:wateroverlast 11 mei 2014 (5)wateroverlast 11 mei 2014 (7)ik keek naar rechts:wateroverlast 11 mei 2014 (6)wateroverlast 11 mei 2014De buien volgen elkaar in hoog tempo op.

7 thoughts on “Wateroverlast – de stand van zaken

  1. t is hier al niet veel beter, vandaag ook weer verschrikkelijk veel water…

    Like

  2. Wat een narigheid voor de boeren. Ik hoop voor hen dat het nu eens ophoudt en dat het land weer een beetje leeg kan lopen. Wat goed van je man dat hij die geulen graaft om andermans oogst te redden. Ik zag vandaag wandelend door Groningen ook overal water staan op plaatsen waar dat alleen in uitzonderlijke gevallen voorkomt. Wel prachtige luchten maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen ze liever niet zien.

    Like

  3. Echt Holland, wisselvalliger kan bijna niet

    Like

  4. Vandaag waren we in de buurt. Wat een nattigheid. Niet alleen wat er viel, maar vooral wat er ligt. Heel naar. En dat na het prachtige voorjaar dat we in de winter hadden. Ik hoop dat het nu snel droger gaat worden, zodat het water van de landerijen af kan vloeien.

    Like

  5. Dat is wel een nobel gebaar van meneer de boer dat hij geulen graaft voor een ander ….
    Mijn zwager, de aardappelboer, roept altijd, van mij hoeft het de rest van het jaar niet meer te regenen. Aardappels kunnen slecht tegen nattigheid.

    Like

  6. Je hebt fascinerende wolkenluchten kunnen fotograferen, maar het land biedt wel een erg trieste aanblik zo. Hopelijk komen de weersvooruitzichten uit en krijgen we vanaf dinsdag een droge en hopelijk ook weer wat warmere periode.

    Like

  7. Wat erg,hopelijk stop het met regenen en komt het toch nog in orde.Wat een dramatische luchten!

    Like

Geef een reactie

