Over koetjes en kalfjes

Fluitenkruid

9 reacties

Massaal bloeiend fluitenkruid vind ik mooi om naar te kijken. Het is decoratief in het landschap en het ruikt zacht zoet bovendien. Het bloeit bij ons aan het eind van ons land aan een brede afwateringssloot. Gistermiddag was het licht bewolkt, dan krijg je een mooie lichtval op het landschap. Aan de overkant van de sloot liepen drie reeën en een bokje.fluitenkruid 2014 (1)fluitenkruid 2014 (2)fluitenkruid 2014 (3)fluitenkruid 2014

9 thoughts on “Fluitenkruid

  1. Een prachtig gezicht vooral op de voorlaatste foto waar het zonnetje tussen de wolken door komt!
    Je panoramafoto is een plaatje!!!

    Like

  2. Prachtig zo langs de sloot. Als je fietst zijn de fietspaden vaak ook omzoomd door fluitenkruid. Mooi en heerlijk geurend.

    Like

  3. Ik kan ook elk jaar weer genieten van bloeiende fluitenkruid in bermen en langs sloten.
    Vooral het lichtspel op je derde foto vind ik erg mooi.

    Like

  4. Ieder jaar ga ik fluitenkruid plukken voor binnen in de kamer op het dressoir ,krijg iedere keer spijt, want ze vallen zo uit !
    Ik laat ze voortaan maar buiten en ga wel wandelen of fietsen om er van te genieten. Je foto’s
    zijn weer prachtig !

    Like

  5. Fluitenkruid doet me altijd weer denken aan mijn jeugd. Als kind hadden wij een pakje op de weg ( aan een touwtje) en lagen dan in de hûnestangen tot er iemand kwam die het probeerde mee te nemen. En dan snel aan het touwtje trekken. Dit vergeet je nooit meer, evenals de heerlijk geur

    Like

  6. Altijd zo mooi maar afplukken best niet want dan is de schoonheid zo voorbij

    Like

  7. Heerlijk dat voorjaar.

    Like

  8. Ik vind dat elk jaar een “feestje in de bermen”. Wel opvallend dat het hier dit jaar minder is dan de vorige jaren na de koude winters! Maar het blijft genieten.
    Groetjes

    Like

  9. Foto 3 vind ik prachtig met die buigende weglopende lijnen.
    Wat zul je je dan rijk voelen als je daar loopt en dit gadeslaat en in je neus laat binnenkomen.

    Like

Geef een reactie

