Over koetjes en kalfjes

Grasoogst 2014

6 reacties

Vanmorgen was het zover: het gras voor de eerste snee is gemaaid. Het weer was afgelopen tijd erg onstabiel (afgelopen week hebben we ruim 60 mm regen gehad), en voor een goede grasoogst heb je gewoon een paar dagen mooi droog weer nodig.grasoogst 2014 (1)grasoogst 2014 (2)De zon en de wolken zorgden vanmiddag voor een mooi lichtspel over de weilanden.grasoogst 2014 A.s. maandag gaat het gras in de kuil, morgen staat (gras)schudden en harken op het programma: zondag of geen zondag, het werk gaat door.

6 thoughts on “Grasoogst 2014

  1. Ik hoop dat het morgen droog blijft bij jullie , wat zon en een klein beetje wind, dan komt het allemaal wel goed .
    Hier zijn ze net bij huis van een middagje kuilen . Gauw de papierwinkel invullen, een biertje en dan naar huis , kop
    onder de pomp, en op naar de kroeg Tja Loonwerkersleven he . Wij houden morgen rust,(is ook hard nodig met al die lange dagen door de week ) maandag zien we wel weer .

    Like

  2. Tussen Groningen en Winsum was ook al veel gemaaid.

    Like

  3. Hopelijk is het morgen een goede dag voor het drogen van het gras. Duim, duim, duim!

    Like

  4. Mooi dat het net op tijd een paar dagen droog is.
    Hoe verder ik woensdag tijdens een ritje in het noordwesten van Fryslän kwam, hoe meer er gemaaid was en werd. Vandaag zag ik dat er intussen ook rondom Drachten volop is gemaaid.

    Like

  5. Gisteren tijdens mijn fietsrondje zag ik nog overal gemaaid gras liggen, dus denk dat ze vandaag wel druk geweest zijn om het binnen te halen, want nattigheid op komst. Tot nu toe is het eigenlijk heel erg droog in Brabant. Maar kan zomaar veranderen!
    Groetjes

    Like

  6. Toch altijd weer een heel gepuzzel lijkt me om het moment te bepalen wanneer HET gaat gebeuren.
    Wat de zondagsrust betreft daar wordt in deze tijd anders mee omgegaan dan vroeger. Ik kan me niet heugen dat een boer vroeger op het land ging werken, tegenwoordig is dat anders. Hoewel ik denk dat binnen bepaalde gemeenten absoluut niet gewerkt wordt op zondag.

    Like

Geef een reactie

