Over koetjes en kalfjes

Een kunstwerk op het platteland (3)

3 reacties

Een vervolg op: Een kunstwerk op het platteland deel 1 en deel 2

Na de presentatie van het kunstwerk hoorde ik er een hele tijd niets meer van. In november 2013 las ik dat een vergunning voor het plaatsen van het kunstwerk is aangevraagd, daarna bleef het weer stil. Tot ik een keer op de site van Natuurkunst Drenthe keek. Daar las ik een twitterbericht: “#JanKroes van #HoutzagerijZweeloo is begonnen met het zagen van de eerste eiken tot balken voor #GreenArtSpot #Dalen“. Begin maart las ik dat de fundering was gegraven. Een paar dagen later ging ik kijken, en jawel:DriftpleinHet begin is er. Er is alleen niet over nagedacht dat veel wandelaars en fietsers gebruik maken van dit pad, de zandhopen liggen behoorlijk in de weg.Driftplein (1)Driftplein (2)Driftplein (3)Terwijl ik stond te fotograferen, kwam er een oudere man aan op de fiets. Hij stapte af, manoeuvreerde zich met moeite langs de zandhopen en gleed met fiets en al de fundering in… . Ik legde snel m’n fototoestel op de grond, en hielp hem uit de diepe kuil. Op dat moment kwam er een wandelaar aan, zij had het ook zien gebeuren. Zij ontfermde zich over de man en ik trok de fiets uit de fundering. Gelukkig had hij niets gebroken en ook de fiets mankeerde niets. We waren alle drie behoorlijk geschrokken. Toen ik weer thuis was, heb ik direct de gemeente gebeld – dat leek me de instantie die (mede)verantwoordelijk is over dit hele gebeuren. Later die week ben ik nog een keer gaan kijken. De aannemer, die het project uitvoert, was aan het werk. Een dag eerder had de fietser hem het verhaal verteld. De in de weg liggende zandbult lag er nog, alles was nu wel met linten beter afgezet. Ik hoorde van hem dat een van de drie onderdelen van het kunstwerk van metaal is (amusementshal) – en deze wordt 6 m hoog, de middelste van hout (boerderij) en de laagste (vakantiebungalow) van steen. In mei is de officiële onthulling van het werk, rond die tijd zal ik hier op m’n weblog het eindresultaat laten zien.

3 thoughts on “Een kunstwerk op het platteland (3)

  1. De man heeft geluk gehad dat je in de buurt was. Hoe onnadenkend kunnen sommige uitvoerders toch zijn.

    Like

  2. Men heeft blijkbaar de uitvoering niet goed bekeken.. putten graven en gevaarlijke situaties scheppen op het platteland 8 Gelukkig liep het goed af.

    Like

  3. Bij het zien van de eerste foto fronste ik mijn wenkbrauwen al, want hoe het er bij ligt, is vragen om ongelukken. En dat bleek bij het lezen van je logje helaas uit te komen.
    De vaart zit er trouwens ineens lekker in met dit vervolgverhaal … was het maar vast mei … 🙂

    Like

Geef een reactie

