Over koetjes en kalfjes

Klaar voor de start

13 reacties

Vandaag is een start gemaakt met oogstseizoen 2014. Eerst zijn de molshopen vlak geschoven met de weidesleep:weidesleepweidesleep (1)De loonwerker is begonnen met zodebemesten:nieuwe zodebemester (1)nieuwe zodebemesterDeze medewerker van ons loonwerkbedrijf heeft èn een nieuwe trekker èn een nieuwe zodebemester. Deze trekker kan werken via GPS: precisielandbouw.

De start van een nieuw oogstseizoen: ik zal proberen om uit m’n winterslaap te ontwaken en de draad van het bloggen weer op te pakken. Wil je meer boerinnenverhalen lezen, volg dan een groep enthousiaste Sallandse boerinnen op Facebook: Wakkere Boerin. Ze hebben een openbare pagina. Ook als je – net als ik – niet op FB ‘zit’, kun je de verhalen lezen. Je kunt alleen niet reageren – of ‘liken’ in FB-termen.

13 thoughts on “Klaar voor de start

  1. Fijn weer van jou te horen, dat je uit je winterslaap ontwaakt bent. Hopelijk heeft het je veel nieuwe inspiratie opgedaan .

    Like

  2. Ik sluit me volledig bij de opmerking van Heleen aan 🙂

    Like

  3. Zo, de kop is eraf, en dan bedoel ik niet alleen het werk op het land, maar ook het bloggen. 🙂
    Als het zo doorgaat met het weer, dan kan de eerste snee gras dit jaar ook snel van het land, lijkt me. Wat een verschil met vorig jaar …

    Like

  4. Ha fijn dat je er weer bent. De start van jullie seizoen loopt mooi parallel. 🙂

    Like

  5. GPS-landbouw met nieuwe machines, ik ben benieuwd.
    Zelf val ik af-en-toe ook in een winterslaap.
    Maar op robalberts.punt.nl laat ik ook regelmatiger iets van mij horen.

    Vriendelijke groet,

    Like

  6. Fijn dat we weer van jouw schrijfsels kunnen genieten.

    Like

  7. Fijn dat je er weer bent. Laat je verhalen maar komen.

    Like

  8. We boffen met het vroege voorjaar, nu is onze boerin ook weer wat eerder uit haar winterslaap gekomen ;-). Een vruchtbaar seizoen toegewenst Hendrika!

    Like

  9. Jullie kunnen lekker vroeg van start. Hopelijk wordt het een goed oogstseizoen!

    Like

  10. wow, zo te zien is het land bij jullie een stuk droger! En vergeleken bij ons zie ik geen enkele molshoop, maar misschien waren de foto’s van ná het slepen ;-). Ik hoop maar dat je, juist in het drukke voorjaar, ook nog tijd vind om te bloggen, t blijft toch leuk af en toe even langs te komen.

    Like

  11. Ha leuk, dat je weer ontwaakt bent uit je winterslaap. Maar je zal het best nodig gehad hebben. Want het boerenbedrijf wacht nooit een dag, zeker niet met koeien! Ik ben ook blij als ik fiets dat ik de boeren in de omgeving weer op het land zie beginnen, want dan valt er wat te fotograferen en is gewoon interessant. Mooi die nieuwe machine. Zal eens opletten of ze die hier ook al hebben!
    Groetjes en een mooi oogstjaar gewenst!!

    Like

  12. Blij dat je er weer bent
    Ik heb je gemist!

    Like

  13. Ben blij dat je erweer bent.

    Like

Geef een reactie

