Over koetjes en kalfjes

He likes to be in America (vrij naar Bernstein)

15 reacties

vliegroute 05042013 (3)Daar gaat meneer de boer: hij is naar Amerika – dat was het bruggetje uit de vorige blog. In 1977 is meneer de boer voor zijn studie vier maanden op stage geweest in Noord-Amerika en Canada; ik schreef er al eens over in de blog nine eleven. Hij heeft op zeven melkveebedrijven gewerkt en had er de tijd van z’n leven. Hij leerde er de vrijheid van denken en doen. Met twee gezinnen heeft hij altijd contact gehouden, hij wilde ze graag nog een keer ontmoeten. Vlak van tevoren heeft meneer de boer de reis geboekt en op de eerste vrijdag in april vertrok hij voor een week naar de staat New York in Noord-Amerika. En nee, ik ging niet mee: ik heb er geen herinneringen liggen. Ik had ontdekt dat ik de vlucht via internet kon volgen – via FlightAware en Plane Finder. ’s Middags beleefde ik een paar spannende uren, want halverwege de middag was ik het vliegtuig kwijt en na wat speurwerk zag ik tot mijn grote schrik dat het vliegtuig terugvloog.vliegroute 05042013 (4)vliegroute 05042013 (2)Het vliegtuig kwam in Londen terecht, en daar moesten de passagiers op een ander vliegtuig overstappen. Uiteindelijk kwam meneer de boer ruim een halve dag later op de plaats van bestemming, na een niet-geplande overnachting in Washington – keurig geregeld door de vliegmaatschappij. Hij logeerde een week bij zijn stageboerin – stageboer is in 2002 bij werkzaamheden in het bos verongelukt. Het melkveebedrijf is verkocht, stageboerin woont er in de buurt. Het melkveebedrijf ‘Centerdale Farm‘ in 1977:1977 en in 2013:2013Hij bracht een bezoek aan het andere echtpaar; de gezondheid van zijn stageboer liet te wensen over, deze stageboerin is een krasse 92-jarige en samen zijn ze 70 jaar getrouwd! Het was een warm weerzien, herinneringen werden opgehaald. De bezoeken waren de hoofdreden van de reis, maar nu meneer de boer daar toch was, wilde hij ook een aantal melkveehouderijbedrijven in de omgeving bezoeken. (Wordt vervolgd).

15 thoughts on “He likes to be in America (vrij naar Bernstein)

  1. Damn dat is dan inderdaad wel goed schrikken als het vliegtuig ineens omkeert… 😦
    Wij hebben destijds naar Amerika een noodlanding moeten maken op de bahama’s.. Ook al zo’n heerlijke ervaring!

    Maar goed.. Die boerderij lijkt eigenlijk best nog wel op wat het toen was!

    Like

  2. Nog gehoord wat de reden was van de terugkeer? Kan me voorstellen dat je even schrikt als een vliegtuig terugkeert.
    veel plezier gewenst voor meneer de boer, als hij daar tenminste nog is.

    Like

    • Er werd gezegd dat er iets mis was met de afvoer van een van de toiletten. Ze hadden een oudere gezagvoerder en die had nog nooit meegemaakt dat hij terug moest vliegen. De reis was in april – ik loop een heel eind achter met m’n blogverhalen, zoals je merkt.

      Like

  3. Nu achteraf kun je er w.s. wel om glimlachen maar toen waren het toch maar spannende uren.
    De bedrijven zien er wel heel anders uit dan bij ons.
    Groot gelijk en waardevol dat hij die reis heeft gemaakt.

    Like

  4. Leuk om terug te gaan naar een plaats waar je goede herinneringen hebt.
    Spannend hoor met dat vliegtuig, gelukkig is het goed afgelopen. Hopelijk voel je je niet erg alleen op de boerderij nu.
    Wat een vooruitzicht als hij terug komt !! Veel bij te praten .Ben erg benieuwd naar het vervolg

    Like

  5. Erg leuk mensen waar je wat van hebt kunnen opsteken terug te ontmoeten..Als hij thuis komt z

    Like

  6. Sorry voor de onderbreking.Als hij terug komt zal hij weer vergelijkingen kunnen maken ,want ook daaruit leert men.

    Like

  7. Heel mooi dat meneer de boer nog een keer naar Amerika is gegaan, om zijn gastheren/vrouwen nog een keer te zien en te spreken. Een waardevolle reis. Maar voor jij lijkt het me behoorlijk angstig geweest. Als je het vliegtuig volgt en je ziet het terugkeren, dan krijg je toch wel de bibbers.
    Hij was op een mooie boerderij.
    Ik ben benieuwd wat hij nog meer heeft gezien op de andere bedrijven die hij dit jaar heeft bezocht.

    Like

  8. ‘Jij’ moet natuurlijk ‘jou’ zijn.

    Like

  9. Ik kan me nog wel vaag iets van die reis herinneren … 😉
    Gelukkig verliep het na dat spannende oponthoud allemaal een stuk voorspoediger.

    Like

  10. Leuk om weer eens terug te gaan
    Alleen zo’n vliegreis daar moet je niet aan denken, maar gelukkig is alles goed gekomen

    Like

  11. Ohhh wat spannend moet dat voor je zijn geweest te zien dat een vliegtuig rechtsomkeert maakt. Maar het weerzien was hartelijk zo te zien 😀 Wat zijn de bedrijven daar groot, groter, grootst!

    Like

  12. Ik geloof graag dat je het volgen van de vliegreis wel als heel spannend hebt ervaren!
    Gelukkig is het goed afgelopen en heeft hij mooie herinneringen kunnen ophalen met zijn stageboeren van toen.
    Ik ben zelf aupair in het Noorden van Engeland geweest en ook altijd contact gehouden met het gezin en zeker de eerste jaren nog verschillende keren terug geweest voor een vakantie. En 3 van de 4 toen kleine kindertjes zijn als jonge volwassenen een aantal dagen hier in Tilburg geweest.
    Ik wens jou en meneer de boer heel fijne kerstdagen en ook alvast een goed 2014 in alle opzichten!
    Groetjes

    Like

Geef een reactie

