Over koetjes en kalfjes

Van de roodbonte koe en het skûtsje

13 reacties

Vandaag verscheen het vakblad Veeteelt, met deze keer wel een heel bijzondere cover: een roodbonte koe op een skûtsje. Mijn eerste ingeving was: gephotoshopt. Maar nee hoor, de filmbeelden laten zien hoe Molenkamp Anki 4 als een volleerd actrice heel rustig op de steven van het skûtsje staat:

Het bedrijf waar deze koe van afkomstig is, heeft al eens eerder een koe op een spraakmakende cover gehad. (YouTubefilm via).

13 thoughts on “Van de roodbonte koe en het skûtsje

  1. Ik heb ook zitten turen: gephotoshopt of niet? Maar ik kwam tot de conclusie dat het toch wel bijzonder écht leek.
    En jij hebt speurwerk gedaan en nu ben ik dus overtuigd 🙂
    Op Twitter heb ik een paar maanden geleden een beetje geplaagd richting CRV4all en Veeteelt: dat er ieder jaar, ieder seizoen weer dezelfde covers zijn: koe in bloeiende boomgaard, koe op een mooie zomerdag, koe in een wei met herfstbomen, koe in de sneeuw etc. Ik kreeg van andere boerinnen toen bijval: zet eens iets meer actie op de foto, in andere omgeving, met echte mensen erbij. Zouden ze geluisterd hebben? 😉

    Like

  2. Als het een blaarkop was, zou ik denken aan zeeroverij.

    Like

  3. Go, wat leuk..

    Like

  4. Prachtig! Hoe verzinnen ze het. Het moet wel een heel rustige koe zijn om zo stil te blijven staan met de klapperende zeilen rondom haar.

    Like

  5. haha, nou hier hetzelfde hoor: “die is ge fotoshopt want de opvarenden letten helemaal niet op de koe”…. en toen zag ik het filmpje. Maar wat een gedoe met zo’n koe ook nog eens op een boot, dan is fotoshoppen toch een stuk eenvoudiger 😉

    Like

  6. geweldig. nog nooit zo’n makke koe gezien. je zag dat ze genoot van al die aandacht.

    Like

  7. Ik had het filmpje gisteren al gezien op Youtube, en ik vind em helemaal geweldig !!!
    Wat eenprachtige foto, en wat een geweldige koe die dit allemaal maar zo over zich heen laat komen.
    Ze is voor mij nu al een topmodel !!

    Like

  8. Dat lijkt me toch nog een spannende onderneming, het zal je toch gebeuren dat de koe uitglijdt. Maar mooie beelden.
    De andere watersporters zullen wel raar opgekeken hebben.

    Like

  9. Leuk zeg, ze kon wel als bemanningslid meedoen met het echte skutsjesilen 😉

    Like

  10. Niet te geloven maar als jij zegt dat het echt is ,geloof ik je.

    Like

  11. Wat een leuke uitdaging 🙂 en dat emmertje steeds onder de staart ;D
    Had er met de lensjes graag bij hebben willen zijn

    Like

  12. De koe is wel een geduldige goedzak.
    Zeker met de volle zeilen erbij is het wel een bijzonder gezicht.

    Like

  13. Geweldig dat die koe dit met zich laat doen. Maar eentje met een heel kalm karakter zo te zien.
    Ik zat met verbazing, maar ook met een glimlach, naar het filmpje te kijken.
    Heel leuk!
    Groetjes

    Like

Geef een reactie

