Over koetjes en kalfjes

Lasagnekuil

11 reacties

SAM_0636Langs de beek ligt veel grasland in weidevogelbeheer met uitgestelde maaidatum 1 juli. Op een deel van het grasland van ons nieuwe bedrijf ligt ook deze claim. Gistermiddag heeft onze stagiair het gras gemaaid, gisteravond heeft meneer de boer het geharkt en vanmorgen is het gehakseld.SAM_0613Dit natuurbeheergras komt onderin de kuilbult, en over een tijdje komt daar overheen de 3e en/of 4e snede gras = voer voor jongvee. Zo maak je een kuilbult in laagjes: een lasagnekuil.

11 thoughts on “Lasagnekuil

  1. Hippe koeien hoor dat ze al ” Italiaanse ” graskuil lusten, lasagnekuil klinkt in elk geval wel lekker

    Like

  2. Krijg je dan Italiaanse melk? Melk met een extra smaakje?
    Een prachtige panoramafoto met een mooie lucht boven het land.

    Like

  3. Ik vind het erg leuk klinken! En wat een heerlijk wijdse foto.

    Like

  4. bah wat maak je toch mooie foto’s iedere keer, ik MOET gewoon iedere dag even kijken hahaha

    Like

  5. Als ik goed ingekuild gras ruik in de winter,word ik spontaan vrolijk als voormalig boerenzoon
    Dan gaan mijn gedachten terug naar vroeger toen mijn ouders een boerderij hadden

    Like

  6. Ik heb hetzelfde als Jan, als wij langs zo’ n kuilbult lopen en het ruiken, denken Tonny en ik aan vroeger.

    Like

  7. Het wordt nog een tamelijk gevarieerd menu op deze manier. 😉
    Je had er weer mooie luchten bij.

    Like

  8. Nog nooit van lasagne kuil gehoord maar het is een mooi woord
    Als mijn vader kuilde dan ging dat in één keer.
    Als kind zijnde vond ik dit een erg mooie tijd, fijne herinneringen

    Like

  9. ja idd heerlijk die lucht (zeg ik nu ) maar wat mopperde ik op mijn vader vroeger als hij naar kuil “stonk “hahaha

    Like

  10. Leuke benaming.
    En ik maar denken dat een kuilbult een kuilbult is. Weer wat geleerd.
    Wordt de kuilbult ook in afwachting van het toevoegen van de volgende sneden afgedekt?

    Like

Geef een reactie

