Over koetjes en kalfjes

Weerbeeld 28 april 2013

7 reacties

Het heeft vannacht gevroren. Als ik ’s morgens dit zie,28042013denk ik wel eens: waarom sta ik niet wat eerder op, zodat ik door de weilanden kan struinen voor ik aan het werk ga. Want zodra de zon meer kracht heeft, is deze sfeer verdwenen. Later op de dag dan maar door de velden. We verbouwen dit jaar gerst = eigen krachtvoer. Het komt mooi op. gerstNiet eerder vond ik zelf een kievitsnest en tadaa!: een ‘broedsje‘ (het Friese woord voor een nest met 4 kievitseieren).broedsjeDe verhaallijn Weidevogelbescherming krijgt nog een vervolg – ik moet nog wat opnames van vorig jaar opzoeken. Ik kan nu al wel verklappen dat het positief eindigt :-D.

7 thoughts on “Weerbeeld 28 april 2013

  1. Een echt broedsje … mooi! Dat is mij nog nooit gelukt.
    En nu even eerlijk, heb je ze echt zelf gevonden? Of was het nestje al gemarkeerd door de nazorgers? 😉

    Like

  2. Het was hier in Noord Brabant vanmorgen wit van vorst op de groene bladeren, laag aan de grond.
    Weinigen zullen het gezien hebben.

    Like

  3. Wow. Een prachtige vondst. Hopelijk groeien de kuikens als ze uit het ei gekropen zijn op tot prachtige kieviten!

    Like

  4. Wat prachtig zo ,iets te ontdekken Hendrika.

    Like

  5. Ik moest al vroeg aan het werk en zag de mist flarden over d sloten een erg mooi gezicht

    Like

  6. Die ochtendmist is prachtig maar dat hele vroege opstaan wil bij mij ook niet lukken ;0(

    Like

Geef een reactie

