Over koetjes en kalfjes

Lusten koeien paardenbloemen?

12 reacties

Lusten koeien paardenbloemen?“, vroeg Angelika in een vorige blog.Ja, koeien lusten wel paardenbloemen. En hoe fotogeniek een veld vol paardenbloemen ook is,wij telen gras en geen paardenbloemen of andere (on)kruiden. Een enkele paardenbloem in het grasland is niet erg, maar voor je er erg in hebt,heb je een veld vol. En overal waar paardenbloemen staan, kan geen gras groeien. Wij gebruiken – selectief – gewasbeschermingsmiddels tegen onkruiden, want handmatig uitsteken is geen beginnen aan.

12 thoughts on “Lusten koeien paardenbloemen?

  1. Die laatste foto komt uit je archief neem ik aan 🙂

    Like

  2. Ik snap het. Gelukkig hebben we de foto’s …

    Like

  3. De paardenbloemen vinden altijd wel een plekje ..maar graslanden moeten graslanden blijven..en wees maar zeker ..paardenbloemen palmen alles in..hier moet men ingrijpen.

    Like

  4. En je hebt anders wel heeeel veel konijnen nodig om ze op te eten. 😉
    De bovenste foto vind ik vanuit een mooi standpunt en een mooie combinatie van bloem en koe.

    Like

  5. Mooi dat je een linkje plaatste naar een interessante website, bij Geert, heb deze toegevoegd aan mijn favorieten. ik wilde deze toevoegen aan mijn Reader, maar dat lukte niet, werd daar niet herkend.

    Like

  6. Ja ze heten ook niet koeienbloemen 🙂 en de koeien hebben recht op heerlijk gras

    Like

  7. Hallo Hendrika
    Daar ben ik eindelijk weer bij jou
    Ik was gestopt maar intussen toch weer begonnen. nu was ik alle adressen kwijt maar ik zie je nu weer staan , ik zal nietalle dagen bij je kijken omdat ik niet altijd meer iets plaats maar wil toch regelmatig een kijkje nemen
    Je foto’s mogen er zijn
    Groetjes Antsje

    Like

  8. @ de bemoeienis wordt zeer op prijs gesteld. Dank!

    Like

  9. Betere vraag is wat lusten koeien niet en eten ze ook netjes om heen
    terwijl als het gemaaid is wel opgegeten word….

    Like

  10. Het staat reuze vrolijk in het land, maar voor jullie is zo’n veld vol paardenbloemen wat minder leuk. De koeien zullen toch ook liever mals gras eten en ik neem aan dat het voedzamer is dan paardenbloemen.Vanmiddag zag ik nog een paar graslanden, die ook helemaal geel waren, want het lijkt dit jaar wel een heel goed paardenbloemenseizoen!
    Groetjes

    Like

  11. Als eens naar de Ca-Mg balans gekeken? Mineralen in de bodem hebben ook invloed op je (on-)kruiden in de grasmat.

    Like

Geef een reactie

