Over koetjes en kalfjes

Pileus

8 reacties

Gistermiddag rond 17 uur kwam weer een buiencomplex voorbij. Bij ons viel geen drup, wel was de bui heel mooi zichtbaar. En ineens zag ik een wolk die op mijn wensenlijstje staat: pileus, het 'petje' bovenop de wolk. Een pileus ontstaat bij onstabiel weer en snel opstijgende lucht.

Pileus 
Pileus (1) 
De buienwolk waarin pileuswolken zichtbaar waren.

Onweersbui 
Onweersbui (1)Ook rond 20 uur kwam in de verte een buienlucht voorbij. Deze buien bevonden zich boven Duitsland.

21082011 20.10 uur  
Onweersbui (2) 
Dan pas besef je hoe groot en hoog zulke wolken zijn: op kilometers afstand zichtbaar. Ook in deze buienlucht pileuswolken.
Pileus (2) 
Pileus (3) 
Met enige fantasie zag ik een paar gezichten in de wolken.

Gezicht in de wolken 
Gezicht in de wolken (1) 
Gelukkig ontstond niet het voorspelde noodweer. Waarom niet lees je onder deze link.

8 thoughts on “Pileus

  1. wat geniet ik altijd van die mooie wolken en dan later weer van jouw foto’s

    Like

  2. Heej, je moet echt een filmpje maken waarop jij een weerpraatje houdt over die wolken.
    Klompen aan enzo.
    Wordt je vast een hot-item op Youtube.
    Lijkt me geweldig om te zien 🙂

    Like

  3. Heel, heel erg mooi!

    Like

  4. Gelukkig maar, want dan was je denk ik verder van huis.
    De luchten zijn prachtig!
    ik hoorde dat het in Emmen en Assen dus wel aardig noodweer was geweest.

    Like

  5. Weer wat geleerd over de wolken. En die waren er veel te zien gisteren.

    Like

  6. Wat een prachtige luchtfoto’s en zo divers. De lucht is meestal als er wolken zijn, ook geen seconde hetzelfde. Hele mooie opnames.

    groetjes, Helma

    Like

  7. Wat een beauty! Zoiets verwacht ik op een groot romantisch schilderij aan te treffen maar nee gewoon boven onze streek

    Like

  8. Wat een machtige wolkenmassa’s.
    Heel indrukwekkend, hendrika.

    Like

Geef een reactie

