Over koetjes en kalfjes

Bouwactiviteiten

9 reacties

Foto 
Dit is een wolkenlucht van vanmorgen. Het lijken wel 'anticrepuscular rays', maar het zijn gewoon wolken. Dit is momenteel ons uitzicht: maxc3xafs, maxc3xafs en nog eens maxc3xafs. Nog een paar weken en dan begint de maxc3xafsoogst. Er gebeurt van alles in de 'voortuin', dat is door de maxc3xafs even niet te zien. Vanmorgen zag ik de eerste aardappelrooier op het land, en vorige week zijn ze begonnen met de voorbereidingen voor de bouw van een nieuw melkveehouderijbedrijf.

Foto (1) 
Er komt een stal voor 300 melkkoeien. Op de huidige locatie – aan de rand van de stad – heeft het bedrijf geen uitbreidingsmogelijkheden. Toen wij vier jaar geleden met voorbereidende bouwwerkzaamheden voor de komst van de melkrobot bezig waren, hadden ze deze bouwplannen al. Na vier jaar kunnen ze eindelijk(!!) beginnen. Zo lang duren tegenwoordig de procedures voor de bouwvergunning: Sandra weet er alles van. Momenteel loopt op een van de percelen van het nieuwe melkveebedrijf een mooie koppel pinken, met dekstier.

Foto (2) 
Foto (3) 
Dekstier 
Het is een mooie plek om te wonen en te werken. We wensen onze collega's succes met de bouw en veel geluk op de nieuwe plek! Het is ze van harte gegund.

9 thoughts on “Bouwactiviteiten

  1. Komt het bedrijf ver genoeg van jullie voortuin?
    De foto met de koe “verstopt” achter de stoesebolten vind ik grappig. Vanuit mooi standpunt vastgelegd.
    Met wat voor camera fotografeer je tegenwoordig?

    Like

  2. @Jetske: het bedrijf komt in de ‘voortuin’ ergens aan de horizon ;~). Ik fotografeer nog steeds met de compact, de keus in lenzen is zo groot… :~(.

    Like

  3. Een beetje leven om jullie heen maakt het vast gezelliger.
    Ik zal blij zijn als de mais van het land is. Ik vind het maar niks dat er geen uitzicht is.

    Like

  4. Als dit allemaal foto’s van vandaag zijn, dan is het 1 van beiden: ik ben weer te laat opgestaan of ik woon gewoon op de verkeerde plaats. Ik heb de wereld hier alleen maar grijs en grotendeels nat gezien vandaag.
    Je hebt vooral voor de eerste en de vierde foto mooie standpunten gekozen.

    Like

  5. @Jan K. alias Afanja: alleen de bovenste is van vandaag, de rest is van vorige week donderdag. Het regent hier ook pijpenstelen :~(.

    Like

  6. De kalfjes roken ondertussen een sigaartje :))

    Like

  7. las van de week in de oogst dat een boer moest stoppen, alle vergunningen in orde behalve de OMGEVINGS vergunning, en bovendien een buurman die klaagde…. Zo verschrikkelijk vind ik dat! Gelukkig is jullie ‘voortuin’ nog groot genoeg, ik wens jullie buren ook veel succes met de nieuwbouw, 300 koeien is meer dan twee keer zo groot als onze nieuwe….:-0

    Like

  8. Die xc3xa9xc3xa9n na laatste foto is mooi zeg!
    En je weet mijn mening over compactjes 🙂

    Like

  9. Voor koeien ga ik heel ver,
    helemaal naar jouw weblog….
    Prachtig.

    Like

Geef een reactie

