Over koetjes en kalfjes

Trendsetter

6 reacties

De VPRO bestond eind mei 85 jaar en daarom hebben ze een boek uitgegeven met een selectie uit de meest opvallende en spraakmakende covers van de VPRO gids. Omdat ik verwachtte dat de prijswinnende cover met ons kalf erop erin zou staan, heb ik het boek een paar maanden geleden besteld. Vorige week lag het, samen met de mooie kaart, in de brievenbus. Maar liefst driemaal komt de cover met ons kalf erop in het boek voor.Vpro-gids-coverboekHet boek begint heel agrarisch – dat doet m'n boerinnenhart goed ;~). De titel van het voorwoord is Koeienletters en de prijswinnende cover met ons stierkalf (vader van het stiertje is Trendsetter) staat erbij en links van het voorwoord staat een mooie koeiencover:

VPRO gidscovers 
Iets verderop staat de cover vermeld met tekst hoe de cover tot stand is gekomen – de maker van de foto is Diana Scherer.

VPRO gidscovers (1) 
En verderop staat de cover nog een keer afgebeeld.

VPRO gidscovers (2) 
Van 13 juni tot 28 augustus is in het Graphic Design Museum in Breda een tentoonstelling xe2x80x98Omslag! 85 jaar VPRO Gidsxe2x80x99.
Op de site van de VPRO staat een selectie van 344 covers – allemaal ware kunstwerken en het geeft een mooi tijdsbeeld – waaruit de cover van de eeuw wordt gekozen. Stemmen kan tot 1 juli.
Allemaal bijzondere en onverwachte dingen die ik beleef dankzij het bijhouden van dit weblog en die ik niet vermoedde toen ik bijna drie jaar geleden met dit weblog begon. Voorlopig ben ik nog niet uitgeblogd.

6 thoughts on “Trendsetter

  1. Zoiets is toch fantastisch leuk! Dat de dieren waar je met zoveel liefde voor zorgt, ook eens op een andere manier voor het voetlicht komen. En hoe! Mede dankzij jouw log.
    Ik ben benieuwd wanneer de drieling op een cover komt.

    Like

  2. Leuk dat jullie er daar zo vaak in staan!
    Nu hopen dat hij ook nog wordt gekozen als voorkant van de eeuw.

    Like

  3. Wat ontzettend leuk. Ik ga gauw eens op de site van de VPRO kijken.

    Like

  4. leuk hoor, en waar zo’n blog al niet goed voor is. Ik blijf net als jij ook lekker nog even doorbloggen 🙂

    Like

  5. Hartstikke leuk. Ik wist dat niet.. Die civers zijn geweldig. Ik had het een beetje liks laten liggen, maar weer eens even bekijken……

    Like

Geef een reactie

