Over koetjes en kalfjes

Pulletje

9 reacties

Pas geleden - tijdens het maaien – ontdekte meneer de boer een kievitsnest, hij maaide eromheen.

Niet gemaaid 
Omdat ik regelmatig door de weilanden struin, vroeg meneer de boer me gistermorgen of ik nog bij het nest was geweest. Dat was niet het geval, daarom nam hij zelf een kijkje. Tot zijn grote verrassing was er net een pulletje uit het ei gekropen, het was nog helemaal nat: mooi hxc3xa8?!!

Kievitsnest met jonge kievit 
Pulletje 
Nu maar hopen dat de andere eieren ook uitkomen en roofvogels de pulletjes met rust laten. Ik heb in de planning om binnenkort over weidevogel- bescherming te bloggen. Ik heb alleen een overvloed aan onderwerpen waarover ik wil bloggen: een luxeprobleem.

9 thoughts on “Pulletje

  1. Ach wat mooi! Geen zenuwachtige oudervogels om je heen?

    Like

  2. Mooi, Hendrika, zo jong en klein heb ik een kievit nog nooi gezien. Hopelijk redden ze het!
    Dat luxeprobleem van een grote hoeveelheid onderwerpen is heel herkenbaar, zeker in zo’n prachtig voorjaar.

    Like

  3. Hartstikke mooi dit pulletje. Je moet er toch niet aan denken dat een grote landbouwmachine over zo’n beestje heengaat.

    Like

  4. Prachtig dat je dit mooie moment hebt vast kunnen leggen.
    Te weinig onderwerpen is niet handig, maar teveel ook bijna niet.
    Fijne zondag verder.

    Like

  5. Wat prachtig! Ontroerend mooi.

    Like

  6. oh, zo mooi! Dat is wel toeval, voor je het weet zijn ze alweer verstopt tussen het gras!

    Like

  7. Ontroerend. Ik hoop dat mens en natuur Pulletje een kans geven.

    Like

  8. Hahaha, dat luxeprobleem ken ik na mijn stop ook!
    Tsja het is nu eenmaal voorjaar, een stuk interessanter dan de winter..
    Ben benieuwd waarmee je allemaal gaat komen!

    OT: na een lange stop ben ik weer definitief terug in web-logland. Van maandag t/m vrijdag weer elke dag een nieuwe blog!

    Like

  9. Wat een schatje is dit. Nog nooit zo’n kleine kievit gezien

    Like

Geef een reactie

