Over koetjes en kalfjes

Kunst raakt, beleef kunst

7 reacties

Vandaag ging het Hof van Coevorden open voor publiek. Het is een multifunctioneel gebouw. Naast de gemeente huisvest het gebouw Theater Hofpoort (eindelijk een theater in de stad, en de eerste voorstelling met Ali B.), Grand Cafxc3xa9 De Heeren van CoevordenCQ Centrum voor de Kunsten in Zuidoost-Drenthe en de ABN AMRO.  Er waren de hele dag allerlei activiteiten in en rond het nieuwe gebouw. Een impressie.

Hof van Coevorden 
In mijn beleving is het grootste deel van het gebouw in gebruik bij CQ Centrum voor de Kunsten:

Centrum voor de kunsten 
Muziekschool (1) 
Muziekschool (2) 
Muziekschool 
Centrum voor de kunsten (1) 
Centrum voor de kunsten (2) 
Het gemeentehuis is weer trouwlokatie:

Bruidspaar 
In de hal en in de raadzaal c.q. theaterzaal/bioscoop een kunstwerk van Eelco Brands:

Kunstwerk Eelco Brand 
Kunstwerk Eelco Brand (1) 
Vooral dit enorme kunstwerk in de raadzaal spreekt me erg aan. Het is een luchtfoto van de stad met omgeving (helaas ligt ons bedrijf onder de wolken). Het werk doet me enigszins denken aan een ander kunstwerk. Buiten was ook van alles te doen:

Op de markt 
Op de markt (1) 
Op de markt (2) 
Schminken 
Het Rudi Zwols Fonds kreeg een mooi bedrag van de voorzitter van de Rotaryclub:

Rudi Zwols Fonds 
Hassan deelde op een vermakelijke manier ijsjes uit.

Hassan 
Hassan (1) 
De Caribbean Brass uit Amsterdam:

Caribbeanbrass 
 Caribbeanbrass 2
Dertien jaar na de gemeentelijke herindeling hebben we een nieuw gemeentehuis. Ik hield een positief gevoel over aan deze dag. Misschien dat de negatieve gedachte die over het algemeen heerst - de stad is niet wat en het wordt nooit wat – eindelijk een keer is doorbroken.

7 thoughts on “Kunst raakt, beleef kunst

  1. Het ziet er goed uit. Als er nu ook maar wat mee gedaan wordt. Dan alleen kan de stad leven.

    Like

  2. Terwijl jij nog wel van mooie wolkenluchten houdt. Maar die wolken zie je dus liever van onderaf dan van bovenaf. 😉
    Wat een gezellige activiteiten.
    De jonge muzikanten vind ik erg mooi en het bruidspaar vind ik top!
    Erg mooie serie.l

    Like

  3. Wat een leuke levendige combinatie van bezigheden in dat gebouw, dat zal dus wel echt een centrum zijn dat van en voor alle Coevorders (en ommelanders) is. Nog net op tijd gerealiseerd voor de botte bijl toesloeg, nu maar hopen dat de de activiteiten ook betaalbaar blijven. Mooie beelden ook van daarbinnen.

    Like

  4. er was genoeg te doen en te zien dus!
    Bij jullie nog steeds geen drup???? Wat is het wisselend in toch zo’n klein landje!

    Like

  5. Gefeliciteerd met die prachtige aanwinst.
    In Drachten waren plannen om de schouwburg om te vormen tot een multifuncioneel centrum, waar ook de muziekschool, het museum en (een deel van) het jongerencentrum een plek zouden moeten krijgen. Hier heeft de crisis echter roet in het eten gegooid, zodat het berkt blijft tot upgrading van het een en ander.

    Like

  6. Ik eeeh moet mij toch eens wat meer interesseren voor mijn woonplaats
    niet geweest niet gezien dus maar een leuk beeld gezien door je lens
    en vooruit ik hoop met je mee
    hoewel ik wel enkele punten heb waar ik mij dagelijks aan stoor
    Verder hoop ik dat de site van theater de Hofpoort eens “goed” online komt

    Like

  7. Kom zaterdag 21 mei tussen 10.00-13.00 uur kijken en lusiteren, proberen en ondergaan in het nieuwe gebouw van CQ Centrum voor de Kunsten. De Muziekafdeling (minstens 15 verschillende instrumenten zijn te proberen)is deze dag aanwezig. Een mooie gelegenheid om dit gedeelte van het gebouw te bekijken.

    Like

Geef een reactie

