Over koetjes en kalfjes

Multis Periculis Supersum (Ondanks vele gevaren besta ik)

11 reacties

Vanmiddag is het nieuwe gemeentehuis officieel geopend. Vanmorgen waren ze nog druk bezig met de voorbereidingen. 

Hof van Coevorden 
De tekst in het gemeentewapen betekent: ondanks vele gevaren besta ik, en dat is helemaal van toepassing op deze vestingstad, er is heel wat afgevochten op deze plek.

Gemeentewapen 
Het nieuwe gemeentehuis staat op historische grond. Ik heb – interessante – foto's van de opgraving uit 2009 in mijn archief, die wil ik ook altijd nog een keer laten zien.

Opgraving 
Midden in het centrum staat momenteel een reuzenrad – een onderdeel van de festiviteiten; vanmorgen zat er een mooie wolkenlucht achter verscholen.

Reuzenrad 
Ze waren aan het proefdraaien en toen zag ik de onderkant van een van de bakjes… : metaalmoeheid, slecht onderhoud???

Kermisattractie 

11 thoughts on “Multis Periculis Supersum (Ondanks vele gevaren besta ik)

  1. daar wil je toch niet in zitten ,in zo’n verrot bakje,
    je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als het misgaat……

    Like

  2. Oeps. Nu ik dit gezien heb, zal ik me voortaan wel drie keer bedenken voor ik in het reuzenrad stap.

    Like

  3. Ik zou het reuzenrad overslaan als ik jou was.

    We waren eind zomer 2010 in Coevorden en hebben ons verbaasd over de combinatie bijzonder modern gebouw / oud stadshart (of wat daar nog van over is). Ik zag gisteren op TV-Drenthe een item over het nieuwe gemeentehuis en ik moet zeggen: mooi vind ik het nog steeds niet maar het is beter uitgepakt dan ik verwacht had. En ach, over smaeck valt niet te twisten immers? 😉

    Like

  4. Brrr, ik zou er ook niet ingaan.

    Like

  5. Oei. Ik neem aan dat de eigenaars het zelf wel weten want die halen dat ding elke keer weer uit elkaar, maar ze laten het er blijkbaar gewoon bij. Zou zoiets niet ergens gemeld kunnen worden?

    Like

  6. @allen: ik heb een mail met foto naar de gemeente gestuurd. Je mag hopen dat er geen ongelukken gebeuren.

    Like

  7. Jaren geleden heb ik me 1 keer laten verleiden om mee te gaan in het reuzenrad in Slagharen. Dat was de eerste en tevens laatste keer. En nu ik dit heb gezien krijgen ze me er al helemaal niet meer in.

    Like

  8. toen ik de foto van het reuzenrad zag, dacht ik; de volgende foto is vast vanuit de lucht gemaakt…..maar gelukkig ben je niet ingestapt!!!

    Like

  9. Oei oei oei misschien toch de gemeente op attenderen

    Like

  10. Ik vermoed dat die scheuren in bekleding zitten waar verder niets op steunt. Maar het ziet erw el eng uit, ja.

    Like

  11. Mooie lucht.
    Brrr, eng idee met die scheuren.

    Like

Geef een reactie

