Over koetjes en kalfjes

Ideal

12 reacties

Was ze vanmorgen nog stikjaloers op het kalf van haar stalgenote, vanavond kreeg ze zelf een kalf, lekker puh!

Lekker puh 
We hadden gehoopt op een vaarskalf, maar omdat de koe op 4 mei was uitgeteld, rekenden we inmiddels op een stier – de draagtijd van een stier is meestal iets langer dan van een vaarskalf. Het is een vaarskalf! De vader is Ideal. De geboorte van een vaarskalf uit een goede koe is bij ons altijd goed voor een gebakje - i.p.v. een beschuit met rose muisjes.

12 thoughts on “Ideal

  1. Mooi zo, dan kunnen ze nu gezellig samen moederen terwijl jullie taartjes eten 😉

    Like

  2. Gefeliciteerd! Zelf heeft ze ook wel een lekkere beloning verdiend.

    Like

  3. Super dat het een vaarskalfje is! Geniet maar lekker van dat gebakje dan!

    Like

  4. ideaal dus! Etyenjullie ook zo vaak taart 😉

    Like

  5. eten bedoel ik natuurlijk, wat ontstaan er toch soms spontaan rare woorden op een toetsenbord….

    Like

  6. Leuk, alweer zo’n pienter ogend kalfje.

    Like

  7. Ha, goed nieuws.
    Je maakte er een mooi verhaal van tot aan de positieve climax. 🙂

    Like

  8. …nou ja zeg, lees ik mijn woorden terug.
    Een climax is altijd positief toch? Anders heette het wel anti-climax. Gewoon een taalkundig gevalletje van “het rode bloed, het groene gras, het grootste gros” 😉

    Like

  9. Ik voel hoe mooi het is…
    Ik “ruik” de geur van het nieuwe.
    Weet zeker van mezelf, dat ik altijd huil als ik erbij zou staan, van ontroering natuurlijk.

    GEFELICITAART.

    Like

  10. Gefeliciteerd met het mooi ebeestje. En wat handig als je je kalf likt dat je gelijk je neus kan schoonmaken…

    Like

  11. Oh wat fijn een meidje. En weer zo’n heerlijke foto!

    Like

Geef een reactie

