Over koetjes en kalfjes

Groen is 't gras

12 reacties

De stapelwolken zorgden vandaag voor een wisselende lichtval in het landschap. De grasmat heeft weinig hinder gehad van de – i.m.o. – lange, koude winter: groen is 't gras.

12042011 
De rode klaver tussen het gras:

Gras met rode klaver 
Net als andere jaren ruilen we grond met een akkerbouwer (in dit geval onze loonwerker). Hij verbouwt aardappels op onze grond, wij verbouwen maxc3xafs op zijn grond: vruchtwisseling. Vorige week zijn de aardappelen gepoot: in lange strakke banen.

12042011 (2) 
12042011 (3) 
12042011 (4) 
12042011 (5) 

12 thoughts on “Groen is 't gras

  1. Wat een mooie foto’s, vooral de 1e en 3e vind ik mooi. Prachtig he die wolkenluchten, hier heeft het gehageld vandaag. Nu uit het raam ook prachtige luchten te zien.

    Like

  2. Mooie lijnen, kleuren en vlakken in het landschap, Hendrika.
    Het mooist vind ik echter nog de nu nog kale bomen op de laatste drie foto’s.

    Like

  3. Fabrieksaardappelen, neem ik aan?

    Ik weet nog, toen ik die ruggetjes jaren geleden voor het eerst zag, dacht ik eerst dat de aspergeteelt het noorden stormenderhand veroverde.

    Like

  4. Mooi he die lange rechte banen in het landschap. Kan ik nu zo van genieten 🙂

    Like

  5. Ik hou van rijtjes! Prachtig vind ik de aardappelvelden als er net gepoot is.
    Heerlijk dat het gras alweer zo groen is. De temperatuur nog wat hoger en dan kunnen we liggend in het gras naar de mooie stapelwolken kijken!

    Like

  6. Vanaf het werk, achter glas zag ik dat de lucht nog ongekend mooi werd. Op jouw foto’s heb je dat ook prachtig gevangen.
    Mijn zwager poot tegenwoordig m.b.v. GPS. Doet die boer dat ook?

    Like

  7. @Jetske: geen idee of onze loonwerker gebruik maakt van GPS bij het zaaien en poten. Ik zal het bij gelegenheid wel eens vragen.

    Like

  8. Wel leuk die grondwisseling. Maakt het voor jullie ook elke keer weer anders.
    Mooi dat het op deze manier kan.

    Like

  9. Ik hou er van; deze tijd van het jaar. Alles mooi strak nog en zo overzichtelijk. En dan, over een paar weken, als alles nxc3xa9t boven de grond piept, ook zo fijn!

    Like

  10. Door die banen in het landschap komt er een mooie diepte in je foto’s.

    Like

  11. Ik vind dit een prachtige tijd van het jaar. Zeker als je het land net bewerkt in mooie rijen ziet liggen. Dat lijnenspel is fraai om te fotograferen en zeker als je dan ook nog mooie stapelwolken erbij cadeau krijgt. Hier in Brabant is het gras ook zo groen gebleven, maar ik vermoed dat toen het zo koud was er ook sneeuw lag en dat als een dekentje het gras heeft beschermd.
    Groetjes

    Like

  12. hartstikke goed die onderlinge vruchtwisseling!

    Like

Geef een reactie

