Over koetjes en kalfjes

Expositie in Zweeloo

9 reacties

Kerk Zweeloo 
Afgelopen weekend bezocht ik de expositie van Liesbeth Zefat-de Jong in Zweeloo. Ik was erg benieuwd naar haar werk en dan met name naar de schilderijen van onze koeien en kalfjes. In het echt zijn haar schilderwerken nog veel mooier dan zoals ik ze op foto's had gezien. Liesbeth beheerst diverse technieken en is erg veelzijdig. Haar illustratieve werk vind ik kleurrijk en fantasievol. Jammer genoeg hingen de schilderijen van de kalfjes niet op ooghoogte, zodat ik er niet even met de neus bovenop kon staan. Dat komt omdat de kerk in Zweeloo een monument is en daar mag je niet zomaar overal spijkers in de muur slaan. De twee schilderijen vielen nu een beetje weg op de grote witte muren en dat is jammer, want ze zijn het bekijken waard.

Kalfje 
Het werk dat de meeste indruk op mij maakte was toch wel het schilderij met onze koe Olga 817. De levendigheid spat ervan af.

Olga 817 geschilderd (1) 
Olga 817 geschilderd 
Vlak voor ik naar de expositie ging, had ik Liesbeth gemaild dat ik ernaar toe ging. Ik wist niet of ze in de gelegenheid was om ook te komen. En… ze was er! Nu ken ik het gezicht bij de naam. Deze ontmoeting maakte het bezoek aan de expositie natuurlijk extra leuk.

9 thoughts on “Expositie in Zweeloo

  1. Voor mij hangen daar mooie koeienschilderijen in de kerk. Het lijkt me dat het voor jou heel bijzonder is, om je eigen koeien op het doek te zien.

    Like

  2. Alsof het beestje binnen komt kijken.
    Zelf heb ik een koe van onder af gefotografeerd en ze kijkt op mij neer.
    Dat mag ze ook rustig doen.
    Deze foto heb ik al 2 jaar op mijn bureaublad. Ik wisselde steeds van afbeelding, maar deze foto KAN ik er niet meer afdoen. Ik hoop elke dag dat ze leeft….

    Like

  3. ze ijn ook levensgroot, of misschien nog wel groter?
    Prachtige schilderijen, jammer dat ze niet zo mooi hingen daar….

    Like

  4. Jammer dat ze te hoog hingen, hadden ze nog nooit van vislijn gehoord ;0) Wel een mooie entourage voor een expositie en wat leuk dat de kunstenares de moeite heeft genomen om er ook te zijn. Jouw koeien zijn prachtig geportretteerd.

    Like

  5. Koeien en kalfjes in de kerk, wie had dat ooit gedacht. 😉
    Ik vind het een mooi gezicht om die schilderijen daar zo te zien hangen.
    Wat leuk dat je haar ontmoet hebt.

    Like

  6. Leuk om je eigen koeien daar te zien hangen, lijkt me.
    De aanwezigheid van de kunstenares was een leuke bonus.

    Like

  7. He wat grappig kom net bij iemand anders vandaan
    die wat heeft met de andere exposiste (het juiste woord.??)
    en zo is de log cirkel weer rond 🙂

    Overigens het kalf blijft fascinerend
    zou ik zo aan de wand willen hebben.

    Bij intresse hierbij de link.
    http://kiepkerel.blogspot.com/2011/02/vernissage.html

    Like

  8. Dat lijkt me heel mooi om je eigen koeien op een schilderij in een kerkje te zien hangen. Ik denk dat je daar dan best trots op bent. En dan nog wel in zo’n mooi kerkje als in Zweelo, wat ik 2 jaar geleden op mijn jaarlijkse vakantie in het drentse land uitgebreid heb gefotografeerd.
    Groetjes

    Like

  9. Ach wat moet dat leuk zijn om je eigen koeien en kalfjes in een kerk te zien hangen 🙂

    Like

Geef een reactie

