Over koetjes en kalfjes

CRV Koe-Expo 2011 in Zwolle

9 reacties

"De zintuigen van de bezoekers worden volop geprikkeld tijdens de CRV Koe-Expo. Kijk en geniet van de beste dieren uit Noord- en Oost-Nederland, deze keer in combinatie met een tiental dochter- en demogroepen. Ruik de geur van net getoiletteerde dieren.

Proef de voor u vers gezette koffie. Hoor met welke noviteiten de standhouders op de vakbeurs uw bedrijfsvoering willen ondersteunen.

De CRV Koe-Expo is een geweldige ontmoetingsplek om samen met uw partner, kinderen, collegaxe2x80x99s of kennissen van gedachten te wisselen over nieuwe ontwikkelingen."

Gisteren was ik aanwezig op de CRV Koe-Expo. Ik heb vooral gefilmd, wat helemaal niet zo slim is, omdat ik met mijn huidige pc niet zo goed films kan bewerken. Beleef deze dag mee op mijn weblog en proef de sfeer.

Dochters van de stier Kylian:

Dochters  Kylian 
Dochters van de stier Lindberg:

Dochters Lindberg 
In de keuringsring:

In de keuringsring 
Twee kampioenes met een erelint om de nek:

Kampioenes 
Prijswinnende koeien worden op de foto gezet. De fotostudio voor koeien:

Fotostudio voor koeien 
Voor ze op de foto gaan, krijgen ze extra poetsbeurt:

Toiletteren 
Toiletteren 2 
De toilettas van de koeienfotograaf:

Beautycase koeienfotograaf 
Proviand:

Proviand 
meneer de boer had samen met een collega de koeien van de stier Kodak uitgezocht:

Kodak 
Dochters Kodak 
In de pauze kwam een 'mystery guest' op een mooie Harley Davidson de keuringsring binnenrijden: boer Wim uit de vorige reeks 'Boer zoekt vrouw'. Hij mocht een prijs uitreiken aan een koe:

Boer Wim 
Daarna mocht blonde boerin Sacha een rondje met hem mee op de motor. Boerin Sacha staat meer dan levensgroot afgebeeld op de poster:

Boerin Sacha 
Het was een geweldige dag voor boeren met passie voor koeien, zo'n dag waar koeienliefhebbers het nog dagen over hebben.

Benenwerk 

9 thoughts on “CRV Koe-Expo 2011 in Zwolle

  1. Ik geloof graag dat jullie genoten hebben van de koeien. Ik ben geen boerin en ik zie het verschil tussen de verschillende soorten minder.

    Like

  2. Interessante serie met mooie details. Ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben.

    De koeien zien er prachtig uit, maar ik ga toch echt voor boer Wim. 😉 Mocht zijn vrouw met oorbellen er niet bij zijn? Ik dacht dat hij geen stap meer zonder deed.

    Ik zag veelvuldig de auto’s rijden met CRV erop. Ik begreep nooit wat voor werk die mensen deden. Als ik zoiets zie wil ik graag in xc3xa9xc3xa9n oogopslag zien wat voor bedrijf het is. Pas veel later kwam ik erachter dat het ging om Coxc3xb6peratie Rundveeverbetering. Ik vraag me wel af waarom ze dat er niet bijzetten op hun auto’s.

    Like

  3. Wat een mooi gezicht al die liggende opgepoetste koeien in een dikke laag stro!
    Maar wat een merkwaardige kleur zand?

    Like

  4. @Sandra: overal lag groen gekleurd zaagsel.

    Like

  5. Mooi hoor, al die keurig gecoiffeerde koeien. De foto’s geven een aardig idee van de beurs, lijkt me.
    Ik begrijp dat jullie er zelf geen showkoeien hadden. Desondanks zullen jullie je er ongetwijfeld goed hebben vermaakt.

    Like

  6. Zoveel mensen dat we elkaar niet zijn tegengekomen…. ik was er ook met mijn boer.
    Hij mocht dit jaar samen met twee anderen de voorselectie doen van de Noordelijke deelnemers. Dus moesten we wel even kijken of hij het goed had gedaan!
    Een mooie reportage heb je er van gemaakt !

    Like

  7. Leuk zo’n kijkje achter de schermen. De koeien zien er prachtig uit als ze opgepoetst zijn, hoewel koeien altijd mooi zijn. Ik stop onderweg vaak om koeien te fotograferen en gelukkig staan er toch nog genoeg buiten in het Brabantse land!
    Dat groene zand moet zeker een wei voorstellen?! Het is wel een heel gedoe voor een koe op de foto staat en een apart vak koeienfotograaf. Een leuk verslag!
    Ik denk dat jullie op zo’n dag wel genieten.
    Groetjes

    Like

  8. Ik ben zo’n dombo
    vinden alle koeien mooi…

    Like

  9. Ik geloof dat ik ook maar koe wordt 🙂
    TruusW

    Like

Geef een reactie

