Over koetjes en kalfjes

Het verloren schaap, uhhh lammetje

12 reacties

Een deel van de schaapskudde van Bargerveen liep al in de omgeving, sinds vanmiddag lopen ze bij ons in het weiland. De schapen worden gehouden voor de vleesproductie, het vlees wordt vermarkt onder de naam Drents Hoogveenlam. Vanuit het keukenraam zag ik dat ze in ons weiland werden gedreven en tot mijn verbazing zag ik lammetjes in de kudde lopen, ik telde er in ieder geval wel een stuk of 7. Evenlater heb ik maar eens een kijkje genomen. Exc3xa9n lam lag ver buiten de kudde – ik dacht dat het lam dood was. Toen ik in de buurt kwam, sprong het gelukkig op en rende naar de kudde terug.

Lammetje 
Plaspauze 
Schapen 

12 thoughts on “Het verloren schaap, uhhh lammetje

  1. Aaha… zou nu de lente komen?

    Like

  2. Hihih Lammetjes hebben tegenwoordig niks meer met de lente van doen
    de aaibaarheidsfactor blijft wel het zelfde.

    Like

  3. Wel heel vroeg die lammetjes.
    Als het nu weer gaat vriezen, blijft de kudde dan buiten (en dan denk ik met name aan de lammetjes), of is er ergens onderdak?

    Like

  4. @Hanny: wij hebben geen onderdak/beschutting voor de schapen en lammetjes… . Ik trok ook al mijn wenkbrauwen op toen ik de lammetjes zag.

    Like

  5. Voooorrrrrjaaaaaarrrr!!! (doet dansje)

    Like

  6. Dat lammetje zou in natuurlijke omstandigheden voor de wolf geweest zijn. Zo kwam de kuddegeest erin.

    Like

  7. Dit heeft vast niets te maken met voorjaarsgevoel, warmer weer etc. Ik ga er maar vanuit dat het uit logistiek oogpunt is en dat ze goed tegen de kou kunnen.
    We moeten dus nog even wachten op de “gewone” lammetjes in de wei.

    Like

  8. Een paar lammetjes in de wei maken tegenwoordig nog geen voorjaar.
    Dit doet me denken aan de pasgeboren lammetjes die ik in januari 2009 filmde. Er volgde toen nog een koude periode van een dag of 10, waarin de gemiddelde temperatuur rond -2 graden lag, met mninimumtemperaturen rond -10:

    Like

  9. wat leuk, de eerste lammetjes. Ik heb ze nog niet gezien.

    Like

  10. ach en dat met dat koude natte weer,
    toch zie jet wel vaker, maar een schuurtje is toch zeker nodig….?

    Like

  11. Lammetjes altijd leuk. Waarom? Ik weet het niet. Leuk gefotografeerd
    (Ik kom hier via een reactie van Hanny)

    Like

  12. De boerin weblog is iedere keer weer genieten. En nu al weer lammetjes in de wei. Prachtig!

    Like

Geef een reactie

