Over koetjes en kalfjes

Sinterkerst

8 reacties

In de winkels klonk kerstmuzak - Gloria in Excelsis Deo – en ik zag dat mensen van de plaatselijke ondernemersvereniging druk bezig waren de dorpsstraat te voorzien van kerstversiering.

Sinterkerst (3) 
Sinterkerst 
Ik hoopte stiekem dat er nog ergens een sintversiering was blijven hangen, zodat ik voor mijn weblog sinterkerst zou kunnen laten zien. En wat denk je:

Sinterkerst (1) 
Sinterkerst (2) 
Het viel me op dat in het dorp nog veel sneeuw lag, buitenaf is vrijwel alles weg. Het was de hele dag mistig en het vroor licht, op sommige plekken kwam rijp aan de bomen.

Sinterkerst (5) 
Sinterkerst (4) 

8 thoughts on “Sinterkerst

  1. Vind het altijd wel grappig dat na 5 dec. Sint opeens lijkt opgelost…
    Hier was het vadaag bizar mistig en superglad, en dat terwijl ik juist vandaag weg moest….:-(

    Like

  2. Bij ons hangt boven de winkelstraten neutrale verlichting. Geschikt voor zowel Sinterklaas als Kerst. Is dat ook Sinterkerst? 😉

    Like

  3. Grappig zo die kerstverlichting!
    Maar die sint, die doet het toch wel. 🙂

    Like

  4. Ik let eigenlijk nooit zo op dergelijke versiering. Ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden door, ik geniet liever van de versiering die Koning Winter de laatste dagen heeft aangebracht in de natuur. Het is hier nu al drie dagen mistig en de laag rijp wordt steeds dikker.

    Like

  5. En nog wel beide soorten op 1 foto.
    De foto met de rijen bomen met rijp is erg mooi.

    Like

  6. De nieuwe verlichting in Emmen bestaat uit vlinders. Niet raar voor “de vlinderstad”, dus ook veel vaker te gebruiken. Wel zijn de reacties van mensen van: Oh, wat mooi tot wat lelijk. Veel mensen hebben toch het gevoel de kerstsfeer te missen. Over de kerstsfeer gesproken, als kind liepen we vroeger diep in de nacht naar de nachtmis.
    Vanuit de kerktoren werden door een paar trompetisten kerstliederen gespeeld. Voor mij geven kerstliederen met trompet nog steeds het ultieme kerstgevoel. In de koude nacht voelde je je verwarmd door deze klanken. Het was zo’n echt vrede op aarde gevoel.

    Like

  7. Wel gezellig en dan straks nog een kerstmarkt :). En merk je nu iets van het Plopsagebeuren? Tast dat de sfeer nog niet aan?

    Like

  8. @boomkruiper: we merken er – gelukkig – helemaal niks van. Ik heb ook niet het idee dat het er storm loopt.

    Like

Geef een reactie

