Over koetjes en kalfjes

Weerbeeld 26-11-2010

8 reacties

Eerder deze week kondigde de kleine wintervlinder (Operophtera brumata) de winter al aan. Momenteel is dit een aandachtssoort op Vlindernet.

Kleine wintervlinder 
Gistermorgen lag er een dun laagje poedersneeuw.

Poedersneeuw in november (1) 
Poedersneeuw in november 
Op diverse weblogs kwam ik de eerste sneeuwfoto's van dit seizoen tegen, Frans54 kwam als allereerste m'n reader binnen. Gisteravond was het mistig en het vroor licht, dat zou rijp kunnen betekenen.

Mist 
(Wordt vervolgd).

8 thoughts on “Weerbeeld 26-11-2010

  1. Oooooooh!! Die onderste foto. Prachtig!

    Like

  2. hier (gelukkig) nog geen sneeuw. Mooi plaatje die onderste foto!

    Like

  3. Ik zie nu dat de deuren ook dicht kunnen. Wij zijn er natuurlijk twee keer geweest met mooi weer.
    De onderste foto is heel sfeervol. Het kon zo een kinderkerstverhaal zijn.

    Like

  4. Wow! Helemaal te gek de onderste foto. Prachtig.
    Leuk zo’n voorspellend vlindertje. Ik heb ze niet zo goed bekeken, maar gisteravond zaten hier wel een stuk of 10 vlindertjes tegen het raam. Ik weet dus niet of dit ook kleine wintervlinders waren.

    Like

  5. Wintervlinders, zo af en toe zie ik er eentje fladderen in het licht van de koplampen van de auto, een stilzitter heb ik tot nu toe niet gevonden. Gelukkig kan ik daarvoor hier wel terecht.

    Like

  6. Blijkbaar ben ik nog niet winterhard, want ik krijg het al koud als ik naar je foto’s kijk … 😉
    Wonderlijk dat vlindertjes kunnen voortleven in die kou.

    Like

  7. Ha, die site sla ik op. Ik vraag me af hoe die beestjes het rooien met die kou, de meeste vlinders kunnen bij temperaturen beneden de +/- 14 graden niet vliegen leerde ik altijd, dan werken hun spieren niet.
    De laatste foto is inderdaad prachtig, geheimzinnig.

    Like

  8. Toch wel een heel mooie foto de laatste !!

    vriendelijke groeten jon bakker

    Like

Geef een reactie

