Over koetjes en kalfjes

Koeienschilderij

7 reacties

Koeiendans (6)Ik vind het iedere keer weer heel bijzonder om koeien van ons geschilderd op doek terug te zien. Bovenstaande twee stonden model. Deze keer werd er in recordtempo geschilderd: binnen een week had ik een foto van het eindresultaat in de mailbox, waarvoor mijn dank! Omdat Dondersteen zelf blogt, kun je het bijbehorende verhaal lezen op haar eigen weblog: koeiuh, meisjesmeisjes (2) en het eindresultaat. Ik kan zelf helemaal niet tekenen of schilderen, daarom vind ik het leerzaam om de tussenstappen van dit schilderwerk te zien.

7 thoughts on “Koeienschilderij

  1. Het was een waar genoegen deze twee beauty’s te schilderen. Ze hangen boven de eettafel en toen we vanavond aan tafel zaten zei ik: ‘wat kijken jullie nou? Het zijn maar gewoon worteltjes hoor’. 😉

    Nogmaals dank voor het toesturen van de foto. Wie weet doe ik nog wel eens een beroep op je want er is inspiratie genoeg tussen jouw foto’s.

    Like

  2. Ik heb het resultaat bekeken. Het schilderij is zeer goed geslaagd (en dat zal ik haar zo zeggen). Aan haar kun je je koeien wel toevertrouwen!

    Like

  3. ik heb even gekeken bij het schilderij. Heel mooi geworden. De koe hier rechts staat eigenlijk net een ietsje te frontaal, haar kinnetje is nauwelijks zichtbaar en loopt over in een hangende onderkin, sorry meid ik zeg het maar gewoon zoals het is.
    Daar komt de dichterlijke vrijheid van de schilder van pas…des te moeilijker wordt het vergelijken. En elke keer denk ik weer; ik moet ook weer eens beginnen. Al dat gebekritiseer…doe nou zelf eens wat! =)

    Like

  4. Ik vind het knap werk van Dondersteen!

    Like

  5. Hallo Dondersteen.

    Mooi schilderij van de twee dames. Ja, die Hendrika maakt mooie foto’s, daar heb ik ook al gebruik van gemaakt. Je hebt het karakter van de koeien volgens mij heel goed getroffen (en zo snel!). Veel plezier met je volgende project.

    Like

  6. Voor jou een hele eer dat je precies de goede foto en koeien had voor het schilderij.
    Het schilderij is erg mooi geworden.

    Like

  7. Heten de meisjes nu ‘De dondersteentjes’? 🙂 Ja heel inspirerend deze dames en het resultaat is bijzonder mooi geworden.

    Like

Geef een reactie

